så här vill jag leva.

Jag ska leva mitt liv så här. Först gå ut grundskolan och gymnasiet här i Lund, där ska jag hitta ett par kompisar. Jag och två kompisar ska efter studenten flytta in i en liten lägenhet, jag ska gå journalisthögskolan. Hannah ska gå med mig och vi ska ha roligt. Sedan flyttar båda mina kompisar ihop med killar och jag flyttar in i en etta. Där färdigställer jag min första roman och jag ger ut den som, kanske tjugotvå-åring. Samtidigt som jag skriver jobbar jag på sydsvenskan och skriver articklar. Sen, runt ett år efter utgivning träffar jag min framtida man. Han ska då ha en rosa motorcyckel och vi ska swisha omkring, och vara vackra ihop. Hans föräldrar och vänner ska älska mig och han ska vara ganska rik. Vi gifter oss några år senare och jag får mitt första barn när jag är tjugosju. Det är en flicka och by that time har jag givit ut ytterligare två romaner i marian keyes-stil. Tio år senare har jag tre barn, två flickor och en pojke, lever i en villa på landet någonstans och har en fin familj. Vi har syrener och trädgårdsmöbler, vi grillar och solar och badar om somrarna. Varje jul gör jag julgodis och kakor, vi dricker choklad och barnen leker i snön. Jag är allas favoritmamma, alla barnene´s kompisar är avundsjuka på dem som har mig till mamma. Jag skriver och sjunger och är allmänt, typ, lycklig. Ja drömma kan man alltid.

Kommentarer
Postat av: vispen

Hej! Det kanske blir så som du har drömt, själv så vet jag inte riktigt vad jag vill jobba med än eller vad jag vill läsa på högskolan. Men det får jag se.

2008-06-30 @ 23:32:46
URL: http://vispen91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0