sommarskriveri

Vi var ute igår på kursen och skrev. here you go. Sommarutopier Jag badar i solsken. Mitt hår faller klädsamt över de brunbrända axlarna och ett leende leker över mina läppar; funderar på att slå ut som en blomma i mitt ansikte. Ljudet av stadens larm når mig genom den havsdoftande dimman: cycklar, barn som skrattar och fåglarnas milda areor. Kanske hör jag en och annan bil, vad vet jag. Det är inte sånt man märker. Kaffébordet är solvarmt och stolen inte den bästa jag suttit i. Datorn fungerar utmärkt och orden flyter så fint idag. Läsken och chokladbollen framför mig är sådär perfekta som bara drömmar är. Och orden bara fortsätter komma. Ord om sommar, om en sandstrand långt borta om en flicka…nej, jag kan ju knappast avslöja hela romanen eller hur? Jag pausar en sekund och lyssnar på tjejerna vid bordet bredvid. De pratar om saker de ska göra och jag vet att om jag vill kan jag hänga på, fast jag inte känner dem. Jag vet att jag kommer in på alla fester och att jag kan öppna samtal med vem som helst. Jag vet att jag har utseendet för det. Men jag väljer att sitta här, äta kakor, skriva romaner och bada i solsken. Av alla utopier väljer jag en sommarutopi med ord som flyter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0