mesias..

Jag verkar tro att jag är typ Jesus. Att jag är smartare och tänker bättre än alla. Att jag är typ högre stående, som en frälsare som ska få alla att förstå. Pathetic. Här kommer mina tingdikter från idag.

Vem bryr sig?

Jag blir uppsliten från golvet
Där de just slängt mig-som en smutsig trasa.
I kontrast mot silvret känner jag min fulhet
Och när mina kläder rivs av skriker jag
Så möter hennes läppar min hud
Hon njuter
Det gör inte jag.
Men vem bryr sig
Vem orkar lyssna
På en liten och omogen figur
Liggande raklång på hårda golv
Fasthållen av starka händer
Vem fan bryr sig om en liten och omogen figur
Kvarglömd på hårda golv
Släppt av händer som har annat för sig
Ja hörrni, vem fan bryr sig
Om en halväten banan?

Förstoringsglas

Att titta närmare på saker
Att ingående studera konturer
Att få extrema närbilder och se allt i et annat ljus
Att se smått bli stort, att granska och förstå
Att reflektera och förvandla, förstora och avslöja
Att ställa frågan:
Är det bra för mänskligheten
Att se allt de kunnat slippa
Att förstå allt de inte kan göra ogjort
Ty världen är ett söndersplittrat spegelglas
För sent att laga, för tidigt att kasta.


Patronkulan
Dedicated to Malin

Var är du?
Jag kan inte se dig
Det enda som når mig idag
Är de blodiga kvarlevorna av en fiende.
Den fiende som skiljde oss åt
I vår kamp för att höra samman.
I vår kamp för att hålla ihop
Den goda och den onda
Hur kan då alla andra
Kämpa så hårt för att glida isär?
Som plattor i jordskorpan under oss
Så glider dem
Utan att reflektera över
Vad som kan komma ur kratern
Lava, fiendskap, förakt, magma
Är inte alltsammans bara en fråga om
Att trycka eller inte trycka-
Det är frågan.

hejdå kära vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0