chocolate drama queen

Hejsan hoppsan era satungar! Här är Emma och hennes bäste vän Ingemar som hon har i sin ägo igen. Hon tänkte skriva om teaterlägret, ja det tänkte hon göra. Först flög jag iväg till stockholm där flamsmaja mötte mig. Vi blev hämtade av Onja och hennes moder och åkte hem till Onjabonja. Där flummade vi, nähä, överraskning! Onja och maja låg i hängmattan ("Ronja, du gnisslar!" ) och sen skickade vi sms till Niklas där vi sa att Onfja var kär i honom. Han gick inte på det, den dryge saken. Sen åkte Maja hem och vi som blev kvar satt och lyssnade på lite musik. Sen samarbetade vi med måltiden: jag dukade, Eve lagade och Onja plockade in och ut ur diskmaksinen. Fair deal! Emma: säger någet. Onja: det lät ajigt. Eve vid stekpannan: aaaaaaajjj! det var roligt.Sen satt jag och Onja och flummed, vi sjöng wt i olika läskiga oktaver och annat. Sen blev vi väldigt läskdesperata. Ronja: jag vill ha läsk. Emma(seriöst): köra Gud..jag önskar mig en läsk. Den ska vara god och inte light, amen. Moha. Sen sen sen så började Emma gnägga som hon ofta gör på kvällen. Hon pratade om mat och annat. Sen gick de och lade sig. Vi vaknade och flummade litegrann. Vi chattade med Maja utan att säga någonting vettigt, vi bara liksom slängde ur oss konstiga ord som "diskmaskin" eller nåt. Flummigt! Sen åkte vi färdtjänst till centralen där vi swishade med buss till lägret. -har du tänkt på att du har lat? -nä, jag orkar inte. Haha, funny. Sen kom vi dit och jag och Onja stod i en grrderob i typ en halvtimme. Sen kovmvi ut och får veta att vi är de enda som inte har ätit. Vi åt till sist och hade sedan samling då vi gjorde olika teaterövningar. Sen sen sen så flummade vi säger vi, vi fikade. Sen fick jag veta att jag fick byta grupp från en med Onja och några dryga saker till en med Rena, Rakel, Vispen, Adam, Victor och en konstig sak som jag inte nämner vid namn, vi kallar honom för..segot. Anyway. Vi hittade på vår pjäs. Nu ska jag berätta om den hade jag tänkt. Den hadnlade om polisaspiranten Valänder som får en ko, blända (vispen) av sin boor. Sedan söker han jobb få en polisstation där han tas emot av chefen Bäck, kolegan Ödlund och resepsionisten Inga (jag). Han får jobbet och snart är det klart att något är speciellt med hennes mjölk, kossan. Den gör en både speedad och trött. Mitt i natten dyker slaktaren barbariska barbarea(rakel) upp på station. Hon ska slakta kon, men tar ett glas mjölk. Då blir hon ondare än vanligt och bestämmer sig för att mörda mig med sin köttyxa. Det gör hon också. Sen så tar de fast henne (genom att tanka bilen med mjölk) och sen väcker de mig med..mera mjölk! Muha, vi gillar mjölk...inte. Sen åt vi middag också, drygd. Man bara äter och äter på läger. Bjebb. Vi kom på många flummigheter och sen tröstade vi Onja. Fan nu ska hon och Axel prata på skype sa hon, den apa. Jaja. Sen så vare dags för repning som för oss tog nästan 2 h. Det var för att vi inte hade någon rätsida på någonting alls! Men jaja. Sen så var det sångsamling och vi tråkade. På morgonen på lördagen så vaknade jag och äsch, åt. Detta blev tråkigt. Jag känner att jag inte orkar mer än några citat till. 1) Rena sätter sig bredvid mig. Jag: hej! Rena: hjäälp, nej, jag menar hej! 2) Nåoon: men gå nu Rena. Rena: Jag är inge bra på att gå. 3) Vi pratar om att Vispen blev mobbad av Rakel förut. Jag: men du har förlåtit henne nu va? Vispen(hon och Rakel kramas): nej! 4) Rena: det enda jag vet...Vispen skriker: neeeeeej! 5) Klara och jag pratar på diskot och hon har fått för sig att notera allt som hände. "nu sätter sig Rebecca ned. Emma och Rebecca pratar men Rebecca säger inget!" 6) under samma babbel. Vi har just tagit reda på att Onjis lever. "hon är nog inne på sista tråden. du vet, livet består ju av fem trådar...". 7) under samma dialog, Vickan och Louise har just satt sig. Jag till Vickan: din dumma gås! Klara efter en stund: Vickan jag tror hon pratar med dig. Hon: hmm, jag vet, men jag blev så förvånad! 8) för att fatta detta måste man veta att temat för pjäserna var tre sinnesstämningar och en vändpunkt. Rakel: nu sätter vi punkt för samtalet. Jag: ja, en vändpunkt! 9) Jag: Ronja, tänk om vi bodde grannar. Hon: usch! 10) "onja, du sjunker bara lågre och lågre". 11) "det här är din halvsyskon. oj, det var ett bra formulering.". Kan även berätta att mitt skinn skaver och att jag har feber tror jag och att ja, jag vet inte..att min mobil gick sönder på golvet, men det gjorde inget, för Wille lagade den. Äsch, goodbye.

Kommentarer
Postat av: Mitt namn är Harryprutter

Dryge satan! Dela upp din förbannade text i stycken, hur som helst here is a awesome story!!!



Harry kollade åt både vänster och höger. Ingen stod där, perfekt. Han fes en riktig brakare. "Usch, Harry! Du kan väl för min stående göra det när du är själv" sa Hermione kort och höll för nästan. Harry flinade och drog en brak skit som svar och gick därifrån.

2008-11-03 @ 22:22:33
Postat av: RonjaR

flummigt inlägg!!! Har du läst mitt?

2008-11-04 @ 16:19:14
URL: http://musikfreakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0