idolrapport av första fredagsfinalen. (som jag såg idag)

Temat var idol, passande, eller iaf nästan idol. Peter spexade sig grovt och det var roligt! Kvällen inleddes, logiskt nog, med den första artisten. Det var lille söte Kevin, som både jag och Sara är så kära i, fast pappa skrek gay gay gay åt honom den apan. Han sjöng Nathalie, det gjorde han med en power på refrängerna som fick mig galen, men första versen var dålig och han ändrade lite på texten. Men det är ju petitesser, det var ju Kevin! Sen kom Lolo eller hur det stavas, hon sjöng hurt. Jag älskar den låten. Det gjorde tydligen hon också. Det hördes verkligen inte. Början var helt ok, men hon ska ju upp i huvudklang på refrängerna, huh? Sen var det Robin som sjöng mersy. En egen version, det var ju bra, men en dålig sådan. Låg, dålig och uschig. Vår enda kommentar med Yasmina var: vi kunde gjort det bättre. Vi gjorde det också. Hon pep och hur fan kan man älska en Rihanna-låt? Förlåt, men ändå. Lars kom sen, Lars den konstiga. Han är knäpp. (-hur var det att vara med i idol? -Vadå var med, jag är ju med) muha. Han sjöng james blunt och jag säger ungefär så här: don´t mess with blunt, you biatch! (vad är skillnaden mellan bitch och biatch?) Han lät som om han hatade låten, sprack hela tiden och fuckade up hela uppträdandet förutom några småtoner. Sen var det Alice, hon som alla tyckte var best. Jag är inte säker på att jag håller med. Hon var helt okej, men hon pep, det gör hon alltid. Hon har inget djup i rösten, men därför är det desto coolare att hon kan ta i! Sen var det, vem var det? Jesper, var det nog. Han åkte ut, bra gjort, han var så tråkig! Sen kom Sepide och hon var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ BRAAAAAAAAA! Hon har en grym röst, helt fantastisk, och hon framförde låten så mycket bättre än orginalet! Sen var det Johan tror jag. Han var ganska tonsäker, men här snackar vi för att vara Johan. Han sjunger inte bra! Sen var det Anna, tror jag. Hon sjöng vääääääldigt fint, men ibland undrar jag om hon går på nåt, så skum som hennes röst är. Väldigt unik, men liksom! Vi avslutade kvällen med, rätt gissat, ännu en Robin! Två robinar för mycket, tycker jag. Han var så bra förra veckan, men inte nu, riktigt. Lite halvtaskigt. Fotnot: Andreas sa "jag håller med Laila" tre gånger undre kvällen. Han är kär i henne, det vet man ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0