it´s a hell of a sunday

Jag mår illa. Jag är trött. Jag ligger efter i matten men orkar och fattar inte. Vi ska äta äckligt ris snart. Jag läser hemska saker. Ingen är social på msn, inte ens jag. Min underläpp är torr, av någon anledning. Imorgon är det fan fan fan måndag och skola. Det är kallt och mörkt ute. Mitt liv bara fortsätter rulla på. Tick tack tick tack. Jag skulle vilja sova men om jag lägger mig känner jag mig bara död och patetisk. Snart är det mat och man bara går i rutiner. Frågan är vart man egentligen vill. Frågan är vad som egentligen betyder något. Frågan är om något är värt all möda i slutendan. Förmodligen, men vad? Man vet ju inte. Vad ska man sträva efter om man inte vet vart man vill? Varför uppfyller aldrig någon sina drömmar? Vad är meningen? Man borde inte spekulera, men jag gör det. Visst visst. Meningen med livet är att leva. Jag håller med mig själv där. Men glöm inte att vi ju lever av en anledning, liksom. Vi är alltid på väg någonstans, vi har alltid bråttom. Men till vad? Äsch, bjebb.

Kommentarer
Postat av: Sharon

Här måste jag ju då citera underbare Steve Lee, eller egentligen Arjen Anthony Lucassen som skrivit textsnutten lille Steve sjunger:

"The meaning of life is to give life meaning."

Fast eftersom det är Steve som sjunger det tar vi resten av snutten också:

"Go too fast, move too slow. Restore the ballance between thinking and feeling, open up and let it flow!"



Kloka ord kan tyckas...

2008-09-14 @ 20:59:39
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: RonjaR

DET ÄR BRA ATT SPEKULERA IBLAND, FORTSÄTT MED DET.

2008-09-16 @ 17:01:16
URL: http://musikfreakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0