kortskrivning om kärlek i i våras.

Kärlek

Jag kommer att tänka på så sjukt mycket. Färger, ord och känslor till exempel. >Jag tänker på kärleken i Twilight; sån där villkorslös kärlek att man inte ens behöver prata om den. Jag tänker på kärlekssorger och barnslig sjuårskärlek. Jag tänker på kärlek till sådant som inte ens finns. Jag tänker på hur sjukt konstigt det kommer att bli att arbeta med kärlek i skolan och hoppas att vi inte får samma uppgifter som Saras klass. Men ja, kärlek var det ju jag skulle tänka på. Först tänker man mjukt som typ bomull och moln och skit, men sen tänker man hårdare som kärlek faktiskt är. Lite vassare, som en ångestklump mellan revbenen när man är borta från sin utvalde. Jag tänker skratt och gråt, jag tänker smärta och vällust och egentligen har jag ju ingenting att tänka på för jag har ju för i helvete aldrig upplevt kärlek. Herregud hur blev denna text så bitter egentligen? No way att jag läser upp detta för klassen allså. Stavar fel gör jag säkert också, men nu gled jag från ämnet. Man kan bskriva kärlek i färger också: svart, rött och silverglittrande. Man kan beskriva den i musik, som typ varenda artist redan har gjort så det skippar vi. I böcker kan man skriva om kärlek, det vet jag för sådana ska vi ju snart läsa och jag vet vilka, moaahahaha.. Man kan glo på kärleksfilmer fulla av cliches, som typ att man…m, vetnot, krockar in i varandra och sånt. Spännande grejer det här med love alltså. Sen behöver det ju inte vara såå romantiskt heller, love kan ju vara mellan kompisar eller mellan föräldrar och barn eller kan och kan, så är det. Man kan älska godis också till exempel, men jag blir då i alla fall inte tänd på det. Nu vet jag nog inget mer att säga om kärlek, det är ju så stort att det blir minimalt till slut. Men alltså, hitta en bok utan kärlek liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0