they say God is everywhere, and I´m starting to believe them!

Det är helt sjukt hur mycket musik som faktiskt är religiös. Det är något jag har funderat över nu ett tag och undrar bara varför det är så? De flesta band är inte religiösa vad jag vet, ändå dyker Gud och hans folk upp överallt. I filmer och böcker är det detsamma. Det är sjukt hur mycket inflytande religion har på världen, and I kind of..eh..yes, I kind of like it!

Låter i min spellista som har med Gud att göra:
Evanescence-tourniquet (båda Gud och Jesus nämns)
evanescence-weit of the world ("like God in heaven gave me a turn")
Dixie chicks-top of the world (I wish I loved Jesus, the way my wife does)
Kelly Clarksson-irwine (tror jag.)
the fray-you found me (den är självklar)
dixie chicks-sin wagon (också rätt självklar)
the script-anybody there(handlar om himlen.)
saving abel (det är ju religiöst bara det)-God´s eyes
taylor swift-change (Halleluja)
paramore-halleluja

Det var bara några. Vad ska man säga egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0