when love was just a way out

Hello hello, is anyone home? Hello hello, just read my blog!:D eh ja, sådär går den inte riktigt den kära låten. Den är nog inte så kär, men det är ett vispen-uttryck som smittar. Vi hade en trevlig konversation igår om granar och hur det skulle kännas att vara en. Jag tyckte det verkade hemskt, men vispis fick mig till slut övertygad om att det vore ganska fint att vara en gran trots allt. Först man bo i skog, få det lugnt och skönt. Sen man flytta in till folk, få se jul och bli täckt med fina prydnadsgrejer. Sen man få lägga sig i skog igen med all snö som svalka, få vila. Vet inte varför jag skrev på hegrejiska, eller varför jag har den här skitlåten här. Fast oj, den var ganska mysig. Jag vet att det låter hemskt att säga så, men det var inte som Onna säger det jag menade, utan den var faktiskt det! Paul eller art, vem den nu handlar om, har brutit lagen och nu sjunger pojkarna i stämmor. Jag älskar när de gör det, och de gör det ju hela tiden så det är ju bra. Sluta sjunga unisont! Det låter jättedåligt när ni gör det, fattar ni inte det? Men detta låter nästan som jazz, och det gillar vi. Jag känner ingen annan som bry dt, utom syster, men hon ju bry allt utom..vad hon inte bry? Ingenting, jag tro. Nu är vi alla fria. Vad fint, kära tracy. Hon vill inte ha några krig och ja, hon ääär en tjej! Det hör man ju till och med, tyckr jag då. Lesbisk är hon också, eller var, i alla fall. Det stod på mina älskade songmeanings. Aj lööv songmeanings. <33 men var är Hannah? Hon måste gå upp nu, tycker jag. Och Onna är i fjällen, eller påväg iallafall. Jag är ensam som stryk, om nu stryk är ensamt. Sånt tycker jag är jättespännande, som ni nog har märkt. Liksom, var alla uttryck kommer ifrån. Jag och Susanne spekulerade i varför det heter "frisk som en nötkärna" och försökte komma på nåt som är riktigt friskt. Men det gick inte, så det fick bli frisk som en frisk människa. alltså, emotionella elvaåringar (moi et hedvig) skriker om sorg. Ni vet inte vad sorg är, fatta. Iallafall inte jag, vad Hedvig beträffar vet jag inte. Sorgen tar mitt liv, säger de. Jag älskar detta. "du ska veta att jag skriver om alla mina känslor i en liten dagbok. allt som händer i mitt liv är sorgligt, så..det är väl inte så många känslor jag skriver om." så jävla klockrent!:D det kan inte jag ha skrivit, känner jag. Våra stick är väldigt lame. Liksom, vi måste ha ett, men orkar inte. Det blir typ en halm mening, och oj, i tonhöjning börjar jag sjunga fint. Det är förvånande. Nuuu ska jag lyssna på spirit. Den älskade jag för många år sen. Pappa lärde mig mycket då, men nuuu går jag min egen väg. Den består av att blanda alla jag känners musiksmak. Jag tror nog att alla jag känner kan hitta nåt de tycker om i min spellista. Hannah(typ hälften nowadays), Onna (same there), Tildah, Tora, Anna, Amanda, Rena, Vispen, Johanna, alla ni kan tänka er har lämnat spår. Eller nej, oftast är det mest en slump att vi gillar samma musik. Men jag lyssnar typ inte på något som ingen annan lyssnar på. Jo, Edie Brickelle och henne kan jag ju inte ens stava till. Men hon är fin iallafall. Alltså, jag verkar ha kommit in i en riktig bloggperiod! Det kan ha med att göra att Hannah godkände att jag låter som hon när jag kommer igång. Jag trodde hon blev sur, men hon älskar det. Magnum (ja, de heter så.) håller med och säger att the spirit inside me can´t be ignored. Det är sant, och hon är ju the spirit inside me, typ iallafall. Men the spirit inside me use without care säger han ocskå, och det hoppas jag att hon inte gör! Då blir det ju som en Kylie inuti mig, eller nåt. Fast hon använder ju inte anymore. Det gör ingen när vi är framme i tredje boken. Eller gör någon det? Vänta. Ah, yeah, det ögr ju visst någon! Han är en dumming, men tänk om någon inte har läst som kanske någon gång ska, dåå måste jag ju hålla tyst så den inte blir spoilad! Så det får räcka där, känner jag.:) med hela inlägget, faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan vi int ses på lovet (med T också) /Bilbo med många kommentarer (och frusna blommor)

2009-12-21 @ 18:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0