"det går inte!"

Det går inte. En blank sida stirrar på mig och nej, det går inte. Jag hör pennor raspa och tangenter knattra, men det går ändå inte. Varenda tanke i huvudet har lagt sig att vila. Det går inte. Det finns inga ord och meningar, inga stycken och inga radbrytningar. Inga punkter eller frågetäcken, inte en enda bokstav. Bara en massa tomhet och eko. Hallå, skriker man i ekande rum, men hejdå är mer passande. Shit, det går verkligen inte. Varje ord är som typ arton bloddroppar och snart har jag inte mer blod att ge. Du tar livet av mig, skriker jag åt pappret. Jag fattar fortfarande inte varför det helt enkelt inte går. Deprimerande, är vad det är. Inte inspirerande depretion utan bara tomhet, tomhet och meningslöshet. Det går inte. Ingenting går utan ord. Jag förlorar mina läsare, pengarna försvinner och var fan ska jag bo? Om jag inte skriver den här boken kommer jag inte att överleva, bokstavligt talat. Fatta det! Jag kommer att svälta till döds, så är det bara. Men vänta nu här. När jag tittar ned på pappret är det inte blankt längre. Shit, det går ju, varför sa ni inget?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0