hjärtans fröjd-Per Nilsson (typ läst under tvång)

Boken hjärtans fröjd handlar om honom, eller kanske om henne. Den handlar om en tyst telefon, en krukväxt, en buss, ett lakan och andra föremål. Den handlar egentligen inte alls om det där, den handlar om sviken kärlek och vad en tysk grabb kan göra för skillnad. Ja, alltså, den handlar om en kille som blir kär i en tjej som sen visar sig ha ihop det med en idiot. Men det är inte lika intressant. Boken var verkligen fantastisk och detta trots att jag läser den på punktskrift. Den var väldigt sorglig, så sorglig att det gjorde ont, men också så rolig att den fick dyka upp i Hannahs blogg. Boken är fin på det sättet att den rör sig medvetet mot ett mål helatiden, så oundvikligt att man vill skrika, för att sen vända helt om och skita i det när man väl är där. Jag spoilar er väldigt nu, men det gör ingenting, för den är fin också. En av de bästa punktböcker jag någonsin läst, wow, I´m impressed! Mest över min långa resension however..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0