det fattas en tärning-Johanna Tydell (o.l)

Boken handlar om Puck (Petra, dårå) och hennes liv. Man får följa henne som sextonåring i varannat kapitel och som elvaåring i varannat vilket gör att historien får grund på ett helt annat sätt. Hon kämpar med förlusten av sin far som dragit och kärleksproblem. Låter det tråkigt? Ja, det gör det. Men jag älskar den här boken, inte bara som jag säger. Det här är en av mina favoritböcker of all time. Att författaren läser in den gör den ju knappast sämre och vissa stycken är rentav magiska. Den här har stakat ut riktlinjerna för mitt skrivande så som jag vill att det ska vara. Den slår den mer kända "i taket lyser stjärnorna" med hästlängder, även om jag gillade den jättemycket. Läääs deeen nuuuuuu! (men skyll inte på mig om ni inte bry den era mojar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0