tusen gånger starkare-Christina Herrström (o.l)

Boken handlar om en klass, really. Denna klass är i min mening rätt så mentalt störd eller något. Där finns populära och töntiga och allt är så statusiskt som det kan vara. Tills Saga kommer och börjar protestera mot allt och det uppdagas att klassen är maskulinistisk och ojämnlik. Jag får bokstavligen lust att mörda någon i den här boken. Eller inte i, men av. Så oerhört irriterad blir jag, för att jag känner inte igen mig. Inte ett dugg, faktiskt. Jag vill bara slå ihjäl denna författare som verkar tro att det är så. När Saga dyker upp och faktiskt står och pratar framför klassen, nej, då vill jag bara slå någon i huvudet. Huur svårt är det? Liksom, säga saker. Inte såå svåårt. Morr. Varför läser jag om den? För det är skönt att bli arg ibland. :@

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0