en av oss finns inte, gissa vem!

imorse började dagen med spanska, där vi tittade på nobellföreläsning på spanska. yes I know. ofta jag fattade den, o yes.:D sedan hade vi ensemble och jag hittade på ett nytt kickass sätt att spela kvint-ackord. "Jag har kommit på ett nytt sätt att spela. här finns ju en lös g-sträng, så jag bara slår lite på den. " läraren svarade att jag ju hade en lös d-sträng också, och på det sättet blev det.:D efter lunch och a chrismas carol på engelskan slutade jag.

på skrivargruppen var det full brainstorming som gälde. antologi x (rather haunting arbetsnamn) planerades och vi skapade (eller inte egentligen) den sjunde medlemmen "inge mar". I know! ingemar ska kanske få ett kapitel i skrivargruppen! vi ska alla skriva dikter åt honom. så sjukt underbart! jag ville också att boken skulle börja med "sverige har tryckfrihet. det har ingenting med något att göra, jag bara säger det". detta i respons till malins text om kvinnans makt som utgår ifrån underlivet. "jag kan inte lita på en varelse som kan blöda oavbrutet i sju dagar utan att dö". liksom, så har man inte tänkt på det förut. jag la till "jag kan heller inte lita på någon som sväller upp som en levande ballong och sen ploppar ut en unge och sen..." "uppför hon sen som om inget har hänt" avbröt malin. detta borde ha radbrytits, men jag kom på det för sent. jag vill hur som helst inte ha malin som mamma om hon tänker låtsas som om inget har hänt. och nu ska jag sova.:) siao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0