cause you´re simply the best thing I never had

Idag är det lördag, vilket känns ganska fint. Har varit mycket produktiv, genom att tömma diskmaskinen och umgås med syster. Lyssnar på all I ever wanted i otroligt dåliga hörlurar men bryr mig inte riktigt och försöker undertrycka en massa känslor för jag har ju i princip lovat att begrava mitt slått och bli normal tillslut. Jag hade bestämt mig för att glömma allt det där för jag ser ju vad det gör med mig. Med oss. Och jag är trött på det, och det gick så bra fast nu känns det väldigt meningslöst. Det är det här som gör att jag verkligen inte står ut med mig själv ibland. När jag gör såhär. Den här ändrandegrejen. det är det jag inte klarar av. jag accepterar att min logik saknas och allt det där. men inte det här. jaja, det där var ju inte alls vad jag tänkte säga. eller jo undermedvetet, men jaja. jag kan skriva om att jag ska ut och äta ikväll med familjen, att Hannah är hos Amina och att alla ord jag säger låter så mycket finare än vad de är. Men nu har jag sjungit long shot och det gjorde mig på bättre humör. sång gör underverk, och Emma Black lägger sig snart itll vila inom mig. She just has to. Hon har inget att hämta. Jag hade en dröm att vi var döda, men vi låtsades att vi fortfarande levde. fast i verkligheten hade jag en dröm om stockholms mafiarörelse eller vad man ska kalla det. det var ganska intressant, och igår hade jag en dröm om Isabelle Svensson vilket jag känner är ganska random eftersom jag aldrig har träffat henne. Någon varnade mig för detta helvete, och jag spottade i hans naiva öga. Så otroligt emmish den här låten är, alltså. Detta inlägg är jobbigt att läsa va? Styckeindelning saknas, känner jag, och se som jag bry. Och i den blindes hjärta är nåt du aldrig kommer finna en vision av ljus. Ännu mer emmish, ju! :D I löv it, och här är kallt. så kan man inte säga. jag minns precis när jag lärde mig det. jag satt i mitt klassrum och pratade med hannah, hade just haft en breakdown. var det då jag drack varm choklad? Ofta någon bryr sig. I do. :) nu ska jag sjunga satelite, och nej, inte den tyska. En annan. Varför är så mycket av min musik kristen? Liksom, alla artister är ju kristna. Flyleaf, fireflight, paramore, evanescence(parts of, tror jag), the hooters, tracy chapman med mera. det skrämmer mig lite, faktiskt. och att de då mååste sjunga om sin religion, iallafall flyleaf och fireflight. kan man inte komma på annat, liksom? förstår inte. oj, vilken djup rad. synd att jag missade halva, men aja.;) varför hamnar man på olika platser när man hör låtar? Nu är jag i sälen, och omväxlande i bilen dagen innan vi åkte till sälen. jag älskar bilder, särskilt till nostalgi. liksom "vad varmt det blev nu! och det luktar äckligt, vad trött jag är!" just den bilden var till en låt som jag inte kan namnet på som onna har i sin nostalgilista. På tal om onna hörs piroth från köket och jag borde lägga ner inlägget. det gör jag nu, men minnet finns kvar som en liten gnista!:D

Kommentarer
Postat av: Ronja

Hmm, jag borde besöka ditt kök :d Nää, men gilla din syrra lyssna mina listisar, eller bara en, men ändå :d Snart är min stora lista säkert klar och då ska den ut på facebook!

2010-06-12 @ 19:21:51
URL: http://musikfreakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0