lyckans hjul-kajsa ingemarson

den här boken handlar om tre kvinnor i ett villaområde i sävesta. Miriam är runt 60, hemmafru och allmänt...tragisk. Nina bor ensam med tonårssonen mathias och jobbar som frisör fast hon egentligen velat bli konstnär. Elinor är mammaledig jurist som tampas med problemet att inte kunna få jobb preciiis när mannen känner för det.:/ dessa kvinnors öden flätas samman via den nyinflyttade spåkvinnan janina som alla tre går till. En resa till stockholm blir berättelsens klimax och allt ställs på sin spätts. andra resensioner säger att denna b ok är väldigt platt och intetsägande, men det får jag å andra sidan höra om det mesta jag läser. låt mig vara odjup då människor.:/ hursomehelst tyckte jag boken var tänkvärd på sitt eget lilla allt-slutar-ju-ändå-bra-sätt. tycker den r väldigt mysig och medryckande, ja medryckande är rätt ord för alla hennes böcker egentligen. sånna man skriker åt, om ni fattar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0