omvänt kärleksförhållande; teaterstycke av Emma Rävås

”Det måste sluta innan det börjar.”

”va?”

”så jag gör slut.”

”känner jag dig?”

”ja, det gör jag! Slut, gör jag. Fattar du? Så du kan dra åt helvete!”

”visst…”

----

”här är nycklarna. Vi är där nu eller hur? Tycker inte du också det?”

”jaså, det är du igen.”

”så nu kan du komma in när du vill. Bra va? Vi kanske skulle hitta något eget snart också…”

”alltså vad är det för fel på dig?”

---

”vi hade det jättekul igår eller hur? Så himla fin middag!”

”jaha, jo, javisst.”

”och efteråt…”

”oh God spare me.”

”jag har kvar rosorna.”

”snälla bara låt mig vara…”

---

”varför har du inte ringt mig?”

”ja varför tror du?”

”vill du inte fortsätta relasionen?”

”alltså, alltså…nej skit samma du lyssnar ju ändå inte.”

---

”vill du gå ut med mig?

”nej…eller…jo vad fan. Vi kör på det.”

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0