hey dolly-amanda svenson

hey dolly handlar om...dolly. hon bor i malmö med sina smått psykotiska vänner marvin, emma och katrin och sin tråkige men "fine" pojkvän Mårten. hon är väldigt elak och konkret till exempel när hon pratar om fula barn, men blir senare lätt störd och ser en rockstjärna lite överallt. jag älskar boken, särskilt mot slutet när marvin ska få ordning på dollys ångest ("jag har inte ångest! det ingår inte i min personlighet!"). för att avsluta denna resension vill jag säga att jag tycker det ser helt jävla efterblivet ut att stava sitt namn som amanda svenson gör. två s för helvete. varje gång jag ser det rycker jag till lite för att det ser så fult ut.;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0