de behövande-maria kychen

jag har tagit tag i mig själv och börjat läsa de kychen-böcker jag tidigare avfärdat (undantag: deckarna, for the most part). Och denna är...speciell. Handlingen, om det finns en sådan, krätsar kring en ö i stockholms skärgård. där bor "motormannen" och hans fru samt Stella (som egentligen heter maud) som flyttat in i undantagshuset (varför det heter så vet jag inte). man får också följa motormannens tidigare fosterbarn sara och niklas, som nu är vuxna och in love. och så tommy då, som dyker upp på ön och också varit vän med niklas. så det är väldigt många conections lite hit och dit. men mest handlar väl boken om människan. det köttsliga, det trasiga, det behövande. och det är bra grejer. medryckande. en sån man berättar om medans man läser. nu kom folk med mat, så jag fåt sluta skriva nuuu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0