guid till den berömda fönsterkänslan...for real!

Jag brukar ofta, oftast i mer "djupa" inlägg, prata om "fönsterkänsla" utan att närmare förklara det. även ord som "fönstermänniska" figurerar. jag tänkte därför en gång för alla klara upp mysteriet, så att jag sen har något att hänvisa till när jag pratar om möget. så här kommer några punkter som anger en stereotyp fönsterperson:
-den ska dricka te. mängder. allra helst vaniljte.
-den ska ofta sitta i fönster (därav namnet).
-den ska lyssna på en massa svensk musik som håkan och kent och winnerbäck och jag vet inte allt man ska lyssna på. detta är närmast ett krav, faktiskt.
-den klär sig ofta lite mystiskt. klänningar och stickade koftor är plagg jag förknippar med dem. vetefan varför, dock...
-den får gärna vara lite lagom ledsen och definitivt poetisk med det.
-att skriva låttexter på random ställen är ett plus.
-den får gärna äta cupcakes.

om ni inte förstår vad jag försöker beskriva här, läs boken "kapitulera omedelbart eller dö". ni kommer tro att jag tagit punkterna från boken. det har jag inte gjort. jag hade punkterna innan. det är skrämmande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0