random

Ibland får jag för mig att jag är vacker. Jag vet inte var det kommer ifrån, men ibland får jag känslan av att jag är det. När jag vänder på huvudet och känner håret röra sig, när replikerna kommer fort och när folk skrattar åt mig. När solen skiner och jag sitter på någon bänk och ser ut som något jag har drömt. När jag får känna mig lite intelligent, intressant eller underhållande. När tonerna och orden faller precis rätt utan att jag behöver anstränga mig. När jag lyckas med det jag försöker eller när jag fyller mitt liv med leende människor.

 

Då kan jag få för mig att jag är vacker. Inte bara det. Jag får för mig att jag är vacker nog för dig. Att jag är vacker på just det sättet. Jag vet inte var det kommer ifrån, men jag får den känslan ibland. När jag minst anar det. Och tills jag blir motbevisad tänker jag hålla fast vid den känslan. Speglar säger mig ingenting. Du är min enda spegel, den enda som kan motbevisa mig. Den enda som kan göra mig bestående vacker. Och ibland får jag för mig att du vill det.


Kommentarer
Postat av: vispen

Åh vad fint, tänker du på den jag tror att du tänker på? :P Kram

2012-03-14 @ 13:52:23
URL: http://vispen91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0