min blogg ska minsann inte vara hemlig!

men det har jag hört att den är, och det ska jag ändra på. på två sätt. först ska jag skriva ett gäng ord/fraser/whatever som definierar mig. för jag tyckte det var kul.;)
here we go:
skrivaholic
chokladbollsmissionär
språk/ljudfanatiker
hobby-aotist
lite lagom lesbisk
ganska så yberblind
ambitiös slacker
awesometastic
frivilligt tvåspråkig
sällskapshora (obs: inte hälften så negativt som det låter)
uttrycksnarkoman
skåning
anti-hemligheter!;)
 
har dessutom svarat på en sån där fabulös frågelista! det var ett tag sen. here goes denna:

Ditt fullständiga namn? Emma Carolina Rävås
Hur Lång är du? 1,70ish
Ögonfärg? Blågrå(omg bruden som svarade på listan före mig skrev samma som jag ändå hade tänkt skriva, wooo! Också de pratar om sokrates i pang prego! Helt irelevant…)

Spelar du något instrument? Nae, eller jo piano ibland och gitarr när jag blir tvingad
Dina första tankar när du vaknar? Jag vaknar aldrig abrupt, so I dunno
Vart befinner du dig just nu? Var, heter det. Och jag är i mitt rum, i Lund, vad man nu menar.
Biter du på naglarna? Inte mina fiiina naglar! De är precious!

Vad har du för färg på trosorna/kalsongerna? Hur ska jag kunna veta det?
Har du några husdjur? Ja jo jag har ju det va. Hur det nu hände.
Är du singel?  Most certainly.

Vem är snyggast? (obs: det var två s i snyggast. Jag tog bort ett. Bara så ni vet…) fuck if I know.
Vem vet mest om dig? Hannah kvalar nog dessvärre in alltså. Eller kanske onna, eller egentligen vem som helst som har följt den här bloggen tillräckligt länge och som har ett bra minne. Sandy kanske?
Vad vill du ha just nu? Ingenting faktiskt…sömn?
Rädd för? Oförutsägbarhet, spya, folk som skriker är jag också rädd för nu för tiden…L
Din första riktiga kärlek? Jag vet inte hur jag ska räkna. Men jag tror ändå jag måste svara miss bennet på den frågan. So bloody sue me, alla som är emot detta (alltså alla jag känner xd).

McDonalds eller Burgerking? Burger king när det är särskrivet, som det ska vara. (väl?;))

Sjunger du? Jadå, sjöng för typ två sekunder sen
Vad har du för skostorlek? 38/39(bruden hade rätt igen :o)
Vill du gifta dig? JA!!! Speciellt när jag hör crazy train. Jag fattar inte heller varför :s
Kommer du överens med dina föräldrar? Jao, det gör jag väl.
din hårfärg? I hear it´s brown.
Vad ska du göra i morgon? Träffa skrivarfolk <3

 Skor du hade på dig idag? Vinterskor
Vad sover du i? nattlinne
Snygg färg? Fuck off with the colors, allvarligt! (inte så överdrivet allvarligt)

Favoritårstid? Vår methinks

Favoritmat och dryck? Cola på dryck, vet inte om mat…jag och mat funkar bara i perioder. (emma, du lät just som någon slags bulimiker. Det är du inte. Såatte…)
Hur svarar du i telefonen hemma? Hej det är emma. Men innan jag tar upp luren skriker jag ”sluta ring hit!”
Vad är du sugen på nu? Ingenting :o

Hur svarar du i mobilen? hallå
Sov du ensam inatt? Absolut.
Vad gjorde du kl 08 imorse? Sov. Tror jag.
Vad var det senaste någon sa till dig? ”lås här!”
Druckit idag? Cola <3 och juice också faktiskt, bra drickadag alltså
Vad är det för väder hos dig nu? Jag vet väl inte, kallt och nattigt
Godaste glassmaken? Alltså vad är hypen med glass? Men typ daim/knäck I guess.
Drömmer du mardrömmar? Bara i kanada. :s
Favoritklädsel? Jeans och tröja

 Favorit godis? Omg skriv ihop ord som ska ihopskrivas. Men det beror ju på vad man är sugen på. Punchpraliner!
Hur många kuddar sover du med? 2, bredvid varandra(ett rätt till av bruden)
Längtar du mest efter just nu? Att uppträääda med mina låtar!
Vem har vart din räddning idag? Jag har itne behövs räddas…

Vad luktar det nu om du sniffar lite? Ingenting alls. Vänta. Jag känner igen den frågan. Jag har svarat på den här förut. Tror jag. Fuck my life.
Saknar du någon just nu? Inte mer än vanligt.

Vill du ha barn? Fobi mot spya och på senare tid skrik gör detta svårt. Men ja jo.
Är det någonting som är stressigt? Inte just nu faktiskt. Få ihop en lineup med seriösa band till konserten och se till så att inte elin kör ut band, typ.

Längtar du till din nästa födelsedag? Alltså nej, faktiskt itne alls. Men det är ju ett tag till dess också.
Är du blyg? Jag vet inte. Tillåter inte mig själv att undra, typ.
Vad gör du just nu? Svarar på detta, lyssnar på min framtida fru # 1 alltså florence & the machine

Tycker du att du har fin dialekt? När jag slår över till skånska, ja (nästan rätt, bruden, så jag lät det stå kvar. Jag gillar mina skånska vokaler.);D

Tycker du om snö? Noooo!

Vad gör du om 10 minuter? Jag äär inte trelawney…I´m not seeing things. Haha blindskämt mitt i natten är comedy

Hur mår du nu? Trött, men ganska…bekymmersfri.

Vad är din önskan just nu? Jag vet inte…?som slår in :D

Har du något speciellt cetat? Du menar citat? En hel del. Många står här ovan (tror jag, jag har ju inte skrivit det som ska stå ovan än :D).

Vad lever du på? Pengar jag inte tar ut för jag är ganska korkad

Vad gör du om 5 år? Skriiiver hoppas jag

Någon/något som du alltid kommer komma ihåg?  Haha det mesta. Men jag måste vara tråkig här och svara Hannah, faktiskt. Första förhållandet bla bla bla.:))

 

Dåligt svar för att vara på sista frågan -.-. men what to do. Nu är jag kanske mindre hemlig J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0