Shine bright like a diamond

Nu är jag ensam igen, efter en jättebra helg med syster. Hon kom i fredags, as you know, och hon gjorde sig hemmastadd direkt (genom att ta min cola såklart). Vi "förfestade" till first aid kit (jag har fått mina skivor! Wiii! Fast jag har för få.:() och sen skulle det vara fest här. Fast den var tråkig, så efter att ha pratat med Alexandra en stund gick vi tillbaka till "mitt" hus och spenderade kvällen med popcorn och deeptalks. Jättemysigt. Inte kunde vi ana att vi var så lika. Ibland tycker vi ju nästan samma sak! Crazy.;)
 
Igår var en av de bästa dagarna på länge. Emma 14 skulle ha blivit grön av avund, och det är en referens som endast makar sense för mig...och kanske någon som har läst den så kallade "failboken". Dagen började med att vi åkte in till stan och fikade. Jag har hittat ett fantastiskt fik i Nässjö! De hade en underbar kladdkaka, goda muffins (enligt syster), cola på glasflaska, trevlig personal och allmän mysighet. Så nu vet ni var vi ska gå om ni kommer hit.:) sen åkte vi hit igen, bakade chokladbollar och gjorde världens bästa spellista för hemlängtan: the homesick soundtrack, med endast den bästa radiomusiken. Ja, jag lyssnade på radiomusik, principer be damned!:D vi lagade också mat och tittade på en massa Gilmore Girls-klipp (eftersom vi inte hade några hela avsnitt). Mycket trevligt, hade vi hursomhelst. Idag hann vi bara titta på mer klipp av ofika slag och äta frukost (min äggkokare har en speciell plats i mitt hjärta) innan hon åkte. Nu är jag alltså ensam. Känns ganska jobbigt atm. Får tid att tänka på saker jag inte riktigt känner för att ta tag i. Relationer till folk som kanske borde ordnas upp. Orkar inte. Men en sak är säker: Min syster är bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0