2013: Jag har...

firat nyår med onna :D

Inlett året med att dansa (I know :o)

lyssnat en massa på min musik med Onna

Blivit hemsökta av benbantarspöket

haft ybersatsigt fika med Onna och Sara

Umgåtts med Onna, Sandy, Marie och Alrik

Skapat Linda ;)

skrattat väldigt mycket åt mc   donalds-citatet :D

uppskattat Onna 10:s åsikter om rock n   roll

myntat catchfrases

konstaterat att det är emmarävåsmormors   fel

Undrat om Sandy äter oskulder till   frukost (do not ask)

fått höra att Stockholm nästan är större   än Sandviken

gjort en lagom intressant version på   love is all around med Sandy och Marie

Avslutat ett formellt telefonsamtal med   "fantabulous"

varit djup om goda gärningar med Hugo

haft en diskussion som innehöll ordet   gättre…helt seriöst

uppskattat inspelningar (både mina och   Onnas)

skrattat åt syster och hennes plättar

fått massa positiv respons på valsen :D

undrat varför min lärare pratade om   kaprifoler…

läst om satanister och pratat om   folkmordspolka med Viktor

fått "fuck you, sweetie!" sagt   till mig, också av Viktor

skrivit en hel samhällsuppsats på en dag

tydligen identifierat mig med   kosovoserber

fått höra att mamma accepterar att hon   är dum…

börjat i metalensemblen :D

kommit fram till att jag ska säga allt i färger och stå och gråta i ett hörn

sagt att det är därför vi älskar   Christian lite hela tiden

råkat skriva glad istället för dag och   sen inte trott syster när hon sa det

uppfunnit ljudet "groda" med   mamma

varit på ikea av ingen anledning alls

sett doctor horrible's sing-along blog   med mamma och älskat en av låtarna

haft en sviinkonstig monolog om   "soap" (I barely remember this)

slagit ihjäl två banditer (i rollspel,   shush)

hört Fredriks/Mirandas djupa uttalanden

firat min självständighetsdag!

utbrustit att jag inte är så gay längre   vid diverse tillfällen

bevittnat Sweeties publika   tandborstningar

firat dagen med att fika med Viktor,   Elin och Aron

fått fina bloggkommentarer under året

lärt mig (av Viktor ofc) att fåren är   som naturens emos, fast utan snelugg

hört mammas definition av att inte svara   i telefon…

skrivit uppsatsen om people's temple med   Elin

sjungit om att dricka blod för att   därför

fått kommentarer om min självrespekt av   Maria

skrivit lagom hysteriska blogginlägg

beskådat pappa när han lyssnade på   emomusik och grät med en kniv i handen (it did make sense)

fått ett skrattanfall åt olika   namnkombinationer med Jack

i samband med det skapat Matilda   Kvistgård (r.i.p)

ätit och definierat brunch

sjungit I need a house med syster

sagt "jag tycker inte synd om   dig." till Viktor en hel dag

döpt om nutida konst till "allt   utom sport" (säkert med Viktor…det låter lite så…)

hört att Amanda Jenssen sjunger om   klippan i en engelsk låt

skapat the extreme drinking game of the   hopelosthead blog (men inte testat det :()

fått Sweetie att förstå att färgningar   och dur-ackord inte är acceptabla

drömt om konstiga ilusioner som var   bättre än sina motsvarigheter i verkligheten

upptäckt att det försegår mobbing i mitt   psyke

förvirrat Hugo lite för mycket

fått höra (av Elin) att det är coolt att   sätta sig ner

blivit arg för att alla inte dog i les   miserables

konstaterat att Benjamin ska fly till   Puerto Rico

rollspelat i 8 timmar här i huset

lärt mig (av kr) att inte glömma bort   att andas, för det är viktigt

skrattat åt att hitta till Sandby

av syster fått veta att Benjamins   trummande ljud var en häst

skrattat åt Herman (inte som det ser ut   där)

skapat svartlistan

fått höra av två personer att de var   gjorda av godis, samma dag, helt oberoende av varandra

gjort min fiiina version av sorry, med   Sweetie på piano

undrat varför Vilma inte tycker att Hugo   är en kille

hört världens konstigaste replik om   gräslök sägas av kr

varit schizofren på en redovisning

tillsammans med Sweetie och Stranger   kommit fram till att Viktor inte är Gud

utropat "gräslök och kärlek   ftw!" för att det är awesome

äntligen kunnat sjunga igen utan att   hosta!

ätit en massa subway med Elin <3

jämfört Viktor med en hästkalkon (I   still don´t quite get it)

sett när mamma trodde att jag var med på   en bild, när det var Håkan Hällström

kommit fram till hur bra Elin är

fått veta vad Svante låter som, enligt   Elin

hackat grönsaker och lyssnat på Regina   Spektor för att få bort rage

haft februari-Agnesfika på coffee point

köpt konstigt godis som brukligt

kommit fram till att sockercookie måste   vara världens sötaste ord

sagt att jag för guds skull inte är   religiös

repat med f-duck (och hostat blod)

gjort en fantastisk dream-mashup på   sånglektion

skrivit en hat-dikt med Maria

också med Maria stämt upp i pass this on   på mormors bageri

genomfört embrace life!

gjort en version på born for this med   f-duck

haft världens finaste crew med en   Sweetie som räddade allting

fått dammsugare av Challe och Hampe för   att…jag vet inte

också haft världens bästa lineup alltså   allvarligt

sagt att om jag bildar ett band ska det   heta Rektorsvägen

korat f-duck till mitt bästa konsertband

fått höra den "fina"   pick-upline-repliken (oj fina bindesträck)

fått chips av Elin helt oprovocerat   <3

haft ett sviiinbra rep med kr

lockat till mig en folksamling genom att   skriva under ett papper

fått höra att vi inte vill ha krig i   Europa, utan i Kosovo av Elin

blivit erbjuden att bli aborterad med en   hängsnara (jag förklarar Viktor skyldig)

pratat om barnen i Afrika och varit   opassande med Viktor

gått ut i köket och sagt "nu ska   jag bli cool!"

haft kladdkakefika hos Marie

provat balklänning med Maria

sagt att Billy är en copycat ;)

fått lära mig definitionen av   "alt"

spekulerat i affärer och varför mamma är   sen

skrattat massamycket åt Sweeties   troll-citat

varit på gran canaria!

varit awesome på kanasta

hört och älskat living in a box med   syster

skrattat åt grimaldiplan

hört syster prata om ugglor på   partybåtar

hört att mars ska vara en svensk månad i   år

läst fantastiska böcker under året

jämfört min metalsång med folkmusik

fått tillbaka Hannah som vän <3

ätit avskedspizza med Maria

skrivit ett tal på fem minuter

sett searching for sugarman med klassen

försökt komma på en produkt för barn med   Sweetie, Herman och Nils

undrat om apple tillverkar ipren med   Hannah

gastat out here   on my own på sånglektion

"skrivit manus" med Viktor

gått fram till några tjejer bara för att   de spelade d-moll

sjungit fina låtar med dessa random   tjejer

skrattat åt när Frida kallade mig och   Viktor för "tjejer"

älskat ulrikas internetformuleringar

sett f-duck på musik direkt

fått höra att de är "mina   pojkar"

varit alldeles för synkad med Elin

haft systerkväll, fast med Benjamin

studerat hans kvitton

kommit fram till att han inte kan klappa   i takt (I will never let that go)

av Hannah lärt mig att det är som att   titta på film, fast utan plasthandskar (I don´t know)

haft nattlinne och kavaj because   fabulous

träffat min subway-homie

bestämt att Tobias är bäst

ätit tacos med Sandy, Marie och Julian

träffat Maries pappa

skrattat åt "du luktar gammal   paprika!"

sett melodifestivalen med syster och   hennes kompisar

också sett a dose of buckley med dem

sett syster på lel-el

haft systerlunch <3

fått en massa stöd av Elin och Sweetie   när allt varit kaos

älskat romsås lite för mycket

upptäckt hur awesome och nostalgiskt   manfred man är

utropat att "det är fucking   punchpraliner…fast större!"

givit alla lärare random namn (och   elever också ofc)

kastat gurkor omkring mig, tydligen

bevittnat hur lite koll pappa har på   musik ibland

sett Amanda Jenssen med mamma

älskat hennes mellansnack (Amandas, inte   mammas)

älskat när pappa köpte och googlade   dumleklubbor

ätit en jättegod efterrätt

lärt mig att the mix between loving and   hating is having (av Hannah)

skrattat för mycket på nutida   konst-lektioner

funderat på att diska istället för att   skriva uppsats(när jag var i skolan alltså)

blivit borttagen ur demokratin av   Sweetie

ropat till mig honom med "kom hit,   ditt fanskap!" och sen kallat alla det

skvallrat massa med Elin

skapat uttrycket "fuck you with a   shovel" :D

gungat i takt till Elins musik, som jag   inte hörde

haft ett sviiinstort register

sjungit klassiskt med Ulrika och inte   failat

mobbat kr:s grammatik

bakat en jättegod kladdkaka med Sara

varit stolt över mina skills med   äggknäckning och tauturugnande

fått gratis kakor och för mycket växel   av min subway-homie

åkt till Stockholm bara så där

analyserat "Monday morning"   med Onna och Ronnie

dj:at Onnas spellista

tillsammans med Onna förälskat mig i we   should break up

pendeltågluffat med Hannah och Onna

"sjungit" yall want a single   med Hannah lite hela tiden

sjungit en dramatisk version av I knew   you were trouble med Hannah och Onna

åkt viktors släde mot farsta strand

äntligen avslutat låten awkward silence!

insett att jag och Ronnie har samma   partymusik-smak

utropat att "den här mackan är   exceptionellt bredd!"

blindhusumgåtts en del

träffat den berömda grillen

sjungit "we   are never ever getting back together" med Hannah ;)

upplevt hur det är att få spontant   näsblod på ett flygplan

skrattat åt Ronnies   argumentationstekniker

av Sandra lärt mig att en fågel är   mindre än två fåglar

älskat Onnas gamla blogginlägg

hört Sandra argumentera med the script

ätit middag hos furulundsklanen

fått frågan "vad tycker du om   egentligen?" av Frida

sett a very   potter senior year :)

undrat vem fan Jordan är och skrattat åt   Hugos sms

hört en formell färdtjänstgrabb säga att   de måste ha rökt på när de kom på ett gatunamn…(sant säkert)

skrivit telepatiska med Hugo och varit   djup

bondat om sniglar med Hannah

varit på us skånes årsmöte i   Hässleholm(historiskt!)

träffat diktatorn!(fast det var han ju   inte då)

pratat om palm-mordet

blivit us skånes bowlingdrottning

utbrustit att ordet hållplatsutrop får   mig att vilja spy i en papperskorg

haft äggjakt med syster :D

gjort kortfilmen om embrace life med   mamma!

älskat Saras catchfrase

sett anastasia för det är världens bästa   film

hatat alla av ingen anledning alls under   filmredigerandet

sett en påskmusikal

firat påsk hos mormor

fått höra "hej hopp Svedala!"

repat red med Frida och blivit   överlycklig

övat sång :o

skrattat åt mammas tomatdräktsväska

satt freak on a leash och gjort att Elin   såg ut som om hon vunnit på lotteri

kommit fram till att Rodriguez är en   sweetie

pratat om fifty shades of grey med   mammas bokklubb

spekulerat i duvor med Sara

skrattat åt soffor på körbanor

haft sångkonsert och sjungit red :D

sammanfattat trean med Elin

undrat vem Elin inte ska på balen med   (det var Sweetie, inte jag)

varit i Växjö som representant

bondat med Susanna

återsett Rena efter fyra år

blivit invald i något trots allt

varit jättecool med en massa   argumentationer och mojs

utropat Diktatorn till diktator och mig   själv till vice diktator

träffat och direkt tyckt om Laoko

blivit us syds bowlingdrottning…också

legat i en hög på en luftmadrass med   us-folk

kämpat mot madrassmördarna

sett Susanna byta namn på diverse läsker

kommit hem till Agneswalk och   chokladpudding

skapat världens bästa antologititel

av Sweetie hört att advokater väl är   från helvetet eller något sånt

skrattat åt "hänger och   svänger" (Sweetie <3)

haft braaa ensemblerep

haft sånglektion med Viktor

fikat med Elin och Olle för första   gången <3

gjort en sweetie-utredning på Olle

visat Elin det berömda staketet

gjort en sviiinbra version av drumming   song på sången

där tränat på att göra konstiga ljud,   för det måste man

kommit fram till vad   sverigedemokraternas bästa tv-program måste vara

hållit syster sällskap när hon var ensam   i Uppåkra

pratat om filmen med samma namn

köpt två klänningar på en timme :D

fått gratis glass på ica

fått en cupcake av Sara bara så där

skrattat åt vad skype tycker att man kan   göra med programmet…

haft grillpremiär

sett massa bra glee-avsnitt

sjungit here   comes the flood

älskat Sweeties monolog om svarta och   gröna slått

undrat varför Sweetie vill åka tåg helt   plötsligt

pratat med en fullkomligt random grabb   for no reason

tyckt jag är cool för att jag står i   bostadskö och deltar i telefonmöten

sett ensembler som spelade

märkt att någon har glömt sin frisyr på   golvet

fikat med pappa för att jag tagit fel   tid

blivit bjuden på en chokladcroissant av   en taxichaufför

nästan börjat sjunga på en growlingdel

om det fått rådet "tänk inte nästa   gång, bara gör!" av Viktor (yeah no)

ätit sallad :o

haft Onna här på snabbvisit

umgåtts med mamma och mormor

haft ansökningstime

i samband med det lärt mig stava till   ordet litteratur :o

fått beröm för mina arbetsprover av   syster

fått höra att man borde planera mer   bakåt i tiden, av Sweetie såklart

firat valborg hos Cia

genomfört metalkonserten!

blivit tvingad att köpa cola för att   Elin skulle orka med mig

träffat Olle på stan lite   halvimprovicerat

hört av Linus (inte diktatorn)

skrattat åt Olles blindskämt

åkt med en väldigt speciell taxitant

i samband med det haft en chaufför som   bytte språk med mig

tyyyp vunnit en debatt på nutida konsten

pratat om filosofi med Sweetie och Per

analyserat mina relationer till olika   folk

avslutat min sångkurs och spelat in   låtar

lärt mig att Sweetie trodde att det   hette "sing-a-songwriter"<3

varit prinsessan med glasberget

typ bloggat om politik :o

fått det jag sa sagt med bra   formuleringar av Marie

hört pappa lyssna på Regina Spektor bara   så där

också hört hans kommentarer om detta

varit på pridefestival i Landskrona med   Olle, Isa, Elin och Linnea

typ joinat prideparaden

spårat ur om västgrillen med Olle :D

skullat skriva boken "romantisk   middag på västgrillen" på grund av detta

sett en konstig show med stolar och skit

suttit på burger king i tre timmar med   Olle och Isa

varit jobbig när jag beställde och också   efteråt (fast då var det inte jag)

mött mystiska personer där

lämnat en halv milkshake på en bänk

åkt hem hickandes på en helt tyst buss   mitt i natten

skrattat åt Olle och hans   trappspekulationer

haft skrivargurpsmiddag hos mig

lagat maten till denna i princip helt   själv!

haft högläsning ur antologier

älskat och hatat att vara värdinna

älskat Malins kommentar om tystnad

skrattat åt den masiva   skrivargurpscitatlistan

varit hos Marie och gotten in touch with   our iner Lars

konstaterat att   "we have coke and dreams…"

fastnat med handen i ett barns hår när   vi var i affären :o

kommit fram till hur bra Marie är

varit ute och ätit med familjen den   femtonde maj

där ätit jättemycket :o

älskat systers fantastiska skål

underhållits av fail-musikalrepliker

varit djup om trianglar (what)

uppskattat Saras jämförelse mellan folk   och chips och dipp (konstig mening)

haft glee-maraton med mamma och dissat   eurovision

bifogat dikter i blogginlägg to make a   point

hört (av Marie) att min blogg är   ambivalent

musikaaaalat   like a crazy person

dansat på scen!

ätit ute en massa med Elin (och lite med   Olle)

kvitto-vandaliserat

haft åtskilliga diskutioner med coops   snabbkassa (och Elin)

gjort hela showen ironiskt en gång

älskat Elins solo

velat gifta mig med Fias performance

blivit jätteglad när folk skrattar åt   repliker jag skrivit

lekt sten sax påse på scen och fått   skrattanfall när alla får samma

varit stolt över min hembränt-replik

älskat Petters svampreplik

blivit glömd både bakom och på scen och   rusat in mitt i en låt

skrivit in ett lesbiskt par bara för att   jag kan

satt mama who bore me som fan

tackat sjukt personligt (alla, inte bara   jag)

haft en legendarisk bitch fight med en   gardin

aldrig blivit en sån som skriver på   väggar

varit top comedy när jag fällde en stol   upp och ner :o

mellanlandat i en parkgrej

blivit berömda av Christina Glans och   bara älskat henne allmänt

också älskat den fabulösa overtyren

citerat repliker med folk

speciellt gjort detta ropandes (one   dance won´t hurt yah!)

blivit kallad manga-pundare

haft ett move ;)

kunnat höra vilken ögonfärg alla har   :o:o

kommit fram till att jag borde satsa på   manusskrivning för vuxna

gått på en bar med Elin, Olle, Isa och   Simon

druckit alkohol   for the very first time!

tyckt att cidern luktade julmust (och   fått alla att hålla med)

träffat både musikalfolk och kompisar   till de andra där

träffat Ekblad där :o

spårat kring bordens släktförhållanden

varit med när den nya ice-breakern koms   på

träffat Vera som var allmänt awesome

skrattat åt hur lost Isa var angående   Bianka

pratat om gärnrör för att varför inte

pratat med en random tjej på bussen och   fått komplimanger av henne :D

förälskat mig i en låtrad

träffat Pia och Magnus lite randomly

fått handmassage av Pia med koltrastar i   bakgrunden

haft colaprovning som Ia fixat :D (nej   jag stavande inte fel på Pia utan det finns också en Ia)

klarat allt i denna

hört en näktergal :D

hört väldigt fel i låtar

fikat hos mormor med mamma och Cia

haft kräm-cravings lite då och då

sagt att när det händer, då händer det

haft lunchkonsert som gick jättebra

älskat det mycket snygga ljudet som   avslutade the smoke och varit lika oförberedd som publiken

undrat varför man blir blöt av regn,   egentligen

haft filmkväll med Sara

gått på bal med Sweetie!

haft en baldejt med ryggsäck because   fabulous

blivit komplimerad (…) för min klänning

suttit bredvid en grabb som citerade the   haters

varit tal-utdömmare med Sweetie

av honom (inte) blivit lärd att dansa   vals, men försökt

suttit på kedjor och haft moments

pratat om jättekonstiga saker med Björn   och Sweetie

pratat om bisexualitet med någon jag   inte kände

chillat på Spykens trappa i ett happy   cloud

haft Sweeties kavaj så jag inte skulle   frysa ihjäl

sagt "fint ska det va!" lite   för ofta

tänkt på hur sexistisk spellistan var

fått höra repliken "känner någon   här Emma?" och sen gjorde någon faktiskt det

sett ut som om jag var full och därmed   nästan inte kommit in på Tegners ("hon är inte full, bara blind"

kommit hem 07:30

haft hår som en snygg tant (tycker jag)

varit på hejdåfest för Hugo

haft en bra poäng om en färg

sovit utomhus

varit den enda som reagerade på ljuset   på morgonen

improviserat godnattsagor

jammat med munnjigor för att varför inte

fikat med Olle i fem timmar

suttit framför en priseless stockholmare

pratat om vad tillit, vänskap, kärlek   och nyckelharpor egentligen är…

haft telefonmaraton

varit på klassdag i lomma

satt tonarter på dikttitlar med Niklas

spelat med kr för sista gången

sett mammas band repa :D

kommit på det bästa namnet på ett   metalband ever

firat systers student!

gjort ett mycket bra tal till henne

skrivit och sjungit låten till Syster

sjungit people are crazy med mamma för   henne

varit med om Jane Bonds första spelning   yaaay

haft en låång diskussion med Sara   Eklund, av alla människor

haft ett fint avslut med skrivargurpen   <33

fått svart champagne

fått hälsningar av skrivargurpsfolket

varit businesswoman

sett ett enmansband på en random student

varit i stadsparken med skolfolk

bevittnat när Sweetie spelade flöjt bara   för att

självklart varit sällskapshora, alltid

tagit studenten!

haft champagnefrukost fast utan   champagne för min del

haft klasslunch på kulturkrogen

sprungit ut

fått dammsugare av Challe igen :o:D

fått polly och cola om halsen <3

åkt flak

haft studentfest hemma

sett Benjamins band spela där

fått världens finaste medley av syster,   mamma och Benjamin <33

fått det bästa talet någonsin

också fått ett tal av Ingemar

…och en traditionsenlig studentlåt :D:D

gästats av Niklas långt efter alla andra

fått en dikt av honom

fått en massa fina presenter (värst vad   jag får…eh…)

gått ut gymnasiet med tjugo mvg:n!

kört en klasslåt för Per och Elisabeth

skrivit låten "grieving"!

varit i Malmö   med gänget for the very first time

döpt om Linnea till gåsnan

fått ett skrattanfall åt Olles   invandrarsvenska

läst högt ur pizza-menyn

skrivit sifferinlägg

hittat en hostmedicin jag faktiskt kan   få i mig

hört det nya ordet för ledsagare: Ledis

varit hos marie vilket alltid är   awesometastic

blivit bjuden på pizza av hennes pappa   (som alltså inte var där)

fastslagit min politiska åsikt (chilla   med livet, såklart)

överraskat Amanda när hon kom hem från   Madrid

skrivit arga inlägg om alkohol och dumma   folk

undrat hur vi kan leva i en kultur där   det uppmuntras att dricka gift

firat midsommar i bondeland med Elin,   Olle och Linnea

grillat fastän den officielle   grillmästaren välte grillen

igen döpt om Linnea, nu till blindea

i och med detta studerat henne som blind   (med mina solglasögon)

vispat Emma style :D

blivit kakan och jordgubben med Olle

provat dumle-sprit

varit en film som Elin tittade på :s

ätit typ allt man kan äta

spelat frågespel

svarat rätt på tio frågor i rad

degraderats till treåringar med Olle

insett saker om kylskåp

ätit pizza med Olle och hans föräldrar

kommenterat lusthus lagom intelligent

diskuterat att människor är som hus och   rum med Sara

haft den berömda tårtdiskutionen

fått komplimangen "du är ganska bra   att vara olyckligt kär i"

hört djupa visdomsord från mamma

sett Paramore!

lett like crazy när de öppnade med   moving on

sjungit mig hes till alla låtarna

kommit in på författarlinjen i Nässjö!

åkt till Stockholm och varit där i   nästan en vecka

"solat" och "badat"   med Onna och Hannah

träffat två underhållande grabbar på   stranden

ätit en djupt ironisk middag

ätit paj med Onna och Maja

umgåtts med Onna, Hannah, Sandra, Rakel   och Maria i blindhuset

haft lökhackardrama

varit med Hannah en (halv) dag

sett the script med Onna och Hannah

allsångssjungit och ibland operasjungit   till låtarna

haft quality time-dag med Onna

tittat på när hon lagade mat

tittat på saltkråkan och ätit polly med   Onna (hon åt inte polly men det är ju ointressant)

lyssnat på Liv Strömkvists sommarprat   med onna

varit med Onna och Sandra en dag

äventyrat till affären

ätit kladdkaka och pratat om lagom djupa   saker med dem

försökt komma på vem jag skulle ha sex   med på medlemsforum (det var Sandra, okay)

äventyrat i Farsta centrum och fikat med   Onna och Sandra

konstaterat att jag gillar att skapa   kaos

agneswalkat och haft metaforer för   allting

skrivit serious business-inlägg om   skönhet

sett def leppard (med förband) med Elin,   Linnea och Olle!

då sett hardcore superstar

också sett mustasch och dömt ut dem

pratat om mina störda romanser

haft estet-moments med Elin

spårat om sockervadd och då döpt om dem   till def leppvadd

skrivit om låtar om just sockervadd

lutat huvudet åt alla håll som gick

pratat med en amerikansk familj på   bussen

köpt de första skorna vi såg (i år igen)

sett tyskungen med mamma och pappa

roadtripat och kalenderfotat i helsingör   med Syster, mamma, Cia och Amanda

tyckt att Johanna var störigast på alla   bilder, fast hon inte var med…

varit med om sommaren när Amanda fick en   bror (#bror)

ätit glass med gräddbulle för så ska det   vara

varit i Eslöv med Olle, Isa, Simon och   Elin

ätit smörgåstårtsbebisar

pratat om cookies and beans och vad   grejen är med de med Simon

döpt ett band vi inte hade

pratat om orgier (fast inte jag   egentligen)

skrattat åt Simons kommentarer till Olle

åkt till landskrona-karnevalen och sett   Simons pappa spela

fyllt nitton!

ätit ice cream sundaes och sett   buffy-musikalen för att fira

gästats av Ann och Ronnie, av alla   människor

firat med dem, mormor och selenarna på   kvällen

ätit systers supersatsiga tårta

spårat ur med en lek om   t-tvillingar…what

skrattat jättemycket åt pappas inlägg i   fölsedagssången

åkt på Skåne-roadtrip-äventyr med Syster   :D

ätit lunch i Malmö och tagit mig tid att   notera vad restauranten inte hette

nästan ätit sushi

åkt till Simrishamn och uppskattat   staden

besökt ett hightech bronsåldersmuseum

där hört en fin saga om solen

gått in i en kyrka för att den säkert   var känd eller nåt

ätit mycket god glass

bott på ett vandrarhem i Brantevik

uttalat detta fel hela tiden vi var där…

haft stora matproblem där

upptäckt hur lite koll folk har på   simrishamns pizzerior…

ätit jättedyr men jättegod mat på byns   enda restaurant

konstaterat att killar under tjugofem är   som hästar på crack

avslutat kvällen med karameller och tv   på vandrarhemmet

älskat en hallåa på tv 6

ätit frukost på byns andra restaurant   (sort of does make sense)

fikat i Simrishamn i väntan på tåget

twittrat om att tågen går varannan   halvtimme (syster, inte jag)

lekt gissa fråga tänka på tåget

gått omkring i Ystad

sagt "hej hopp i Svedala!" i   Svedala (top comedy fast inte)

där ätit pannkakor på "kaffe och   sånt"

återigen myntat catchfrases, nu med   syster ofc

haft grillkväll hos furulundsklanen

skrattat åt Malin och "denna eviga   kyla…"

musiklyssnat med dem

velat skriva om Majas alfabet om en   massaker (det var John, inte jag, men ändå)

utropat att det är en kvinnas rätt att   gå upp i oktav

uppskattat Fridas nya personlighet   Blubbi

sovit över hos Isa med henne och Olle

spekulerat i djur man har i kroppen

dött av grammatik

firat min fölsedag med några av mina   bästa

ätit sjukt god paj då (courtesy of   syster)

fått ett survival kit av Olle och Isa   <3

fått läskigt godis av Agnes <3

fått en dikt och choklad av Sweetie   <3

haft hund- och kattstatusdrama (mest   Isa)

skrattat åt Isas mysteriska uttalanden

firat syster med en massa bra folk

lekt "superkubb" eller snarare   organiserat det

skrattat åt Samson-sången väldigt mycket   (inte den riktiga alltså)

varit i den bästa juryn någonsin

lyssnat på barbershop på detta firande

pratat om det sjukaste som hände oss   under skoltiden

enligt olle varit världens finaste kaos   <3

hört samma låt på repeat i ett dygn   (courtesy of Benjamin)

uppskattat Benjamins kokkonst

varit en kulturell party-kvinna med   Agnes

"tagit en drink" på mejeriet   med henne och Malin

haft djuuupa samtal i stadsparken

sett på utomhusbio också med Agnes och   hennes awesome syntolkning

äntligen träffat Agnes kompisar

vandrat vid havet i åhus med Diktatorn   (preposition overload)

uttalat den fantastiska meningen   "livet är hårt när man letar efter Göran"

försökt äta på västgrillen med Olle

när detta misslyckades ätit på Viggos   med honom istället

plockat vinbär :D

lyssnat på fina sommarprat från länge   sen

åkt med Elin, Olle och Isa till   Helsingör

plötsligt fått veta att jag hade   namnsdag for no reason

utnämnt Olle till en ofrivillig kanibal

varit i Ulricehamn på bröllop

besökt min skola och blivit helt   exalterad

konstaterat att åttor är chaotic neutral

fikat i Ulricehamn och älskat päronsoda

bondat med Angelica på själva bröllopet

engagerat mig i Lis och hennes   svårigheter med att sjunga

deeptalkat med en något överförfriskat   Linda

insett att jag fan finns på riktigt

märkt när "prästen" sa fel   namn, typ

blivit kallad "den stora   författaren" for no reason

frågat Albin, nio år, en massa saker han   inte kan svara på

kallat cola för kaffe för att lura Malva   (två år)

studerat kyrkklockor med Maria

nästan råkat åka till brunshög

skullat hända nåt märkningsvärt :s

spelat in låtar

pratat en massa telefon med Diktatorn

varit hos Marie och ätit lax

blivit exalterade av youtube-klipp

av henne fått höra att jag kommer klara   mig jättebra <3

återigen åkt till Stockholm (nu kan jag   inte skriva fler punkter som innebär detta känner jag)

ätit på ett äkta lunchhak med Onna och   mamma

lärt mig att barbapappa ser ut som ett   päron och att rabarber är rotfrukter

fått god mat av Onna

upplevt chokladtårta med Onna och Sandra

slaktat Sandras samhällsutopi med Onna

sagt att vi ska starta upp nåt nytt skit   (vi=jag och Onna)

hört att Ingrid, det är väl ett roligt   val av namn

bestämt mig för att bli en skivmänniska   :D

åkt tunnelbana själv :D

varit på stockholm music & arts   festival!

träffat världens sötaste barista   (Agnes<3)

sett och upplevt coco rosie

älskat en beatbox-grabb under detta

sett first aid kit och älskat deras   encore

sett Regina Spektor!

älskat hennes svenska

haft ett fyrverkeri-moment i fidelity

försvarat en bänk med våra liv

hittat superbillig ben & jerry-glass

Sett Maia Hirasava

ätit fish and chips på en lyxkrog

sett Rodriguez

tyckt om hans mellansnack

blivit igenkänd på en massa tåg och   bussar och stationer

upplevt morotsbiffar med Sandy och Marie

undrat vad Marie tänker ibland när hon   pratar om äppelkrig…

varit djup en hel dag :o

fått höra att allt jag sa borde spelas   in :o

fått Jolanta-insikter

varit på us medlemsforum i Härnösand

varit stolt över alla som blev invalda   <3

blivit bjuden på cola av Diktatorn <3

haft serious business-samtal i en   busskur med Diktatorn

haft sur-rants om att alla fanns   samtidigt med Onna

hållit i öppna scenen och skrivit sånger   till detta med Onna

skrattat när hon sjöng dessa sånger   väldigt seriöst i duschen

fascinerats över och skrattat åt Sandra   när hon sköt i taket

fått ett fint tröst-sms av Isa

fått må dåligt med Olle och Isa <3

åkt tåg i tio timmar och därmed lärt   känna Oscar

reflekterat över bondage-skidhållare och   hur det brukar vara på tåg med honom

varit väldigt övertrött och dålig på   engelska under resan

förvirrats över smset "jag ska bara   hämta min mobil"

flyttat alla idioter med Elin

också med Elin skapat dopfonden

skrivit och reflekterat om att bli trodd   på

haft mysteriska relationer till   colaflaskor med Elin och Olle

fått en mickrokanna av Olle :)

varit med gänget på malmöfestivalen

hört att Simon har internskämt med sig   själv

flyttat hemifrån och till Småland!!

överväldigats av att alla saker är   miiina och sånt

lärt mig en massa vägar

hört mammas tankar om Pink

förälskat mig i min smörgåsgrill och min   äggkokare

börjat på författarlinjen!

fått höra att jag är Finlandssvensk:o

stått och suttit i cirklar med klassen

fått intressanta råd av vaktmästaren

fått höra det berömda, legendariska och   bevingade ekorr-citatet av Alexzandra

skämtat om utrop :o

börjat terminen med ett bokbål och   pappersflygplan

upptäckt och älskat Pamela och kärleken

sagt "byt till tofflor!" för   att awesome

haft en fin helg med syster i   Småland-landet

"förfestat" till first aid kit

ätit popcorn och deeptalkat i mitt kök

hittat timons, det bästa cafféet i   Nässjö

bakat chokladbollar och gjort spellistan   "the homesick soundtrack"

skrivit min första uppgift :D

blivit helt förstummad av Sigges   lektioner

suttit i gräset och sjungit med Åsa och   Johanna

inte varit den första som skrev om   djävulen

sagt om och om igen hur mycket jag älskar   min utbildning

blivit besökt av Diktatorn

undrat hur ett Emma style-hus ser ut

underhållits av hans uttalande om   smileys

skrivit en humoristisk text om Gamleby   (hur det nu går ihop)

varit på humorfestivalen i Lund

av Christer fått frågan om jag ska   medverka på denna

uppskattat Christoffer Appelkvist

sett Jesper :D

undrat om namnet Magret

blivit starstruck på twitter en del   (senast idag)

sett "en grabb som hette Klas"   och  älskat hans show och texter

helt plötsligt börjat tänka på det nya   20-talet

sett "100 bästa killarna" och   älskat alla tre som var med (men särskilt Josefin ofc)

hört en fin sång om vår   jordbruksminister

älskat balladen om näver-Benny

haft störda djur-tankar

fikat med Olle, Elin och Linnea

pratat om Nässjö och subway…

hört om Elins baklängeskramar och   inneboende

diskuterat julgranar med Elin

haft två hem

sjungit med det andra bandet (alltså   inte mitt if that made sense)

gjort sjuhelvetes versioner av son of a   preacherman och paradise

åkt på Ica- och hemmakväll-trips med   Åsa, Anna och Johanna

spånat om vad förkortningar stod för med   agnes

ätit godis och pratat om jobbigt folk   med gänget

haft en hysteriskt rolig diskussion om   åldrar, material och bilar med Isa

ätit pepparkakor vid en fontän med Isa   och Olle

sett Maria Mena!

älskat hur hon öppnade konserten

blivit allmänt lyckliiig av hela grejen

varit på släktkalas hos Cia

fikat med Anja

givit inblickar i mina mystiska drömmar

varit smart om hårfärger

funnit en lundabo på skolan

konstaterat att det inte är konstruktivt   att slå ihjäl folk

utropat "skit i det!" lite   hela tiden en dag

varit på us syds årsmöteshelg

pratat om vita bord som är svarta   flyglar med Annoushka, Diktatorn och Pontus

haft nattliga samtal med Elin

haft extra årsmöte på fem minuter

blivit styrelseledamot

sett yohio av någon anledning

fascinerats över den intressanta   syntolkningen

sammarbetat med Diktatorn när vi skulle   klappa

då också spelat trummor på hans hand

tillsammans med Robert skrattat åt   Diktatorns telefonsamtal och uttal

haft djupa samtal med Diktatorn i en   trappa

haft Niklas som lärare

fått blåbärspaj i skolan

sjungit unisont :)

livebloggat från Onnas radiosändning

fått höra att jag inte kan intesanta av   Diktatorn (kan ha varit tvärtom)

önskat mig att blinda borde berätta hur   saker ser ut lite mer

tyckt att Onna ska skriva olika saker på   sitt cv

skrattat åt Emmas och Annas vackra   uttalanden

vandrat till ICA med Åsa

använt ordet mögpuckat för det måste man

slaktat Stagnelius med Laura

haft "jag ska aldrig dricka sprit,   men…"-kväll/helg med Onna, Rakel och Sandra (och typ Maya)

tunnelbaneluffat mitt i natten

undrat om hon (oklart vem) är så full   för att hon har druckit så mycket

hört spekulationer om ekar och bibeln

utropat att om jag inte får bli full kan   jag väl åtminstone få bli bakis

spenderat några timmar i sickla

inte haft fötter (tydligen)

kommit på vad livet på en pinne är

älskat Sandras chokladbollssång

reflekterat om tåg och telefoner

blivit syds vice ordförande!

skrattat åt att om någon ska ställa upp,   ska personen ställa upp…

ätit en minst sagt mysterisk lunch

blivit stöttad av Diktatorn <3

blivit besökt och bortskämd av mormor

fått frågan "vad fan har   hänt?" utan att veta vad fan som hade hänt

ätit i stan med mormor

fått höra att här är mörkt som i   Småland, när jag var i just Småland

varit på bokmässan i Göteborg med   klassen

roadtripat dit och lyssnat på Rolling   Stones

pratat om digital publicering

ätit veganska kakor där

inte hörts av Åsa

fått höra att det inte är någon dag imorgon   av åsa

haft "inflyttningsfest" med   Diktatorn

fått 30 burkar cola av honom i   inflyttningspresent!

diskuterat vattnig disk, vildvittror och   lesbiskt sex

ätit äppelpaj med honom och the   pie-woman (Åsa)

spekulerat i vilken låt Diktatorn skulle   skjuta mig till

fått höra att sjöstjärnor är blöta :o

tydligen haft en maskerad inuti

haft den fantastiska dialogveckan

varit bitchig mot Micke lite hela tiden   (musikläraren alltså)

sjungit så samstämt med Åsa att Micke   blev helt chockat

undrat vad ett daaarby är

skrivit min älskade flasktext wiiieee

pratat om pappersbitar, kanter och   väggar med Olle och Isa

skrattat mycket åt Isas sånger om allt   möjligt

åkt till London!

där sett wicked!

druckit afternoon tea

sett Charlie and   the chocolate factory (och barnen framför)

varit anti primark för att slippa vara   anti livet…typ

bytt namn till Emma Rävås Silfverstolpe   för en dag

planerat mord i Eksjö :D

skrattat åt Alexzandras citat om detta

sjungit min höööga ton en massa :D

fått för mig att spela piano på musiken   bara sådär :)

haft skrivarfika med Åsa på timons

välkomnat käppen Bernard i mitt liv

synopsisfikat med Åsa och Anna

blivit trygg i Nässjö :D

varit representant på riksstyrelsemöte i   Stockholm

sagt att man kan säga att allt är som   livet

därför fått höra att jag är som livet,   för man undrar alltid varför man släppte in mig :(;)

konstaterat att Gud skapade blindskämtet   och sen människan

spelat tp med folket

ätit annan lunch med Diktatorn, Onna och   Sandra

haft fina tågsamtal med diktatorn

varit awesome mot en random man på en   föreläsning

klassat i Jönköping hos Maria med   klassen (ofc)

ätit kladdkaka och thaimat

skrattat åt däckaren och dubbeldäckaren

fått höra att jag nog är en sån som   uppskattar power-play :o

upplevt en sån där mytomspunnen filmgråt

sett ett fint par på tåget

funderat på tatueringar och kollage och   pretty things :o

blivit chockad över att jag hade   mönstrade byxor på mig

ätit olympialuncher

fått Agnes som ledsagare :D

umgåtts och festat med Sandy och Marie

blivit alkoholpåverkad :o:o

gråtit i Maries trapphus för att varför   inte egentligen

sentimentalat över Lionel Richie (jag är   inte skyldig okay)

vägt mig :o

sagt att Sandy inte alls är mobbad, det   bara ser ut så

hört eller sagt att undrens tid ej är   förbi (jag minns inte detta…?)

skrattat crazymycket åt scout-repliken

invigt Mikka i gänget

skapat barnprogrammet "katten &   klumpen"

gått på Maries födelsedagsfest

umgåtts med random strangers där

sjungit halvtrashy saker med dessa

hört sagor som sen blev drinkinggames

konstaterat att man borde köra till   jobbet full om man jobbar på ett bryggeri

ätit scones, som inte ringde

flödesskrivit

gjort en barnbok om djur, baserad på   shakespeare

älskat ordet snigelgrevinna

haft möte på sju minuter

fått ett mötesschema där "chilla   med livet" ingick

också lärt hela klassen att säga just så

skrivit novellen om Ellen

skrivit om en palsternacka, i tron att   det var en morot

myntat nyord som paprikanorm och   lökskalskrig

byggt en by med klassen och älskat vissa   personer i den(byn)

skrattat åt Hanna och hennes döpningar   av folk

sett "vi är bäst" med mina   föräldrar och fått en idol därifrån

haft sm i titelmatcher med pappa

ätit asiatiskt 6 gånger på en månad what   is this

äntligen kommit på (fått höra) att our   father kan låta liiite biblisk

sagt att Halmstad sällan är relevant

hälsat på skrivargruppen

haft storm :D

halloweenat med Syster

sett staketet ramla! (är det bara jag   eller ser jag väldigt mycket i år? Hahahaha)

haft Majas magiska händer-kväll med   Marie

fått in subtext i det…

haft en fantastisk eftermiddag med Elin

testat frapino för att det var halloween   och då gör man konstiga grejer

åkt till Stockholm med Agnes

köpt världens bästa färdkost

med henne sett Passenger!

velat gifta oss både med honom och   förbandsgrabben

blivit helt svimfärdig när han spelade   d-moll sviinlänge

sjungit "fucking fucking   honesty" med Agnes hela vägen hem (inte hem till Lund)

fikat till frukost med Agnes, Onna och   Sandra

avslutat ord med "andy" på   tåget

varit på syd-kickoff i Växjö

sett dum ut med Annoushka

utropat att det inte finns några   kalkoner i skogen

konstaterat att gud finns

bevittnat när Diktatorn vet var vi är

börjat dricka varm choklad :o

klassfikat på prinsess

undrat hur man vet konst med åsa

pratat om raka linjer i din historia

sett Melissa Horn…igen :D

älskat en norsk förbandsgrabb och hela   konserten

skrivit ett kåseri om the tree of life

ätit glass och skrattat åt hiphoplåtar   med syster

skrattat åt smultronbål

undrar över Evas geografikunskaper

brölat med Olle och Isa och tyckt att   det är min mänskliga rättighet

skrivit mötesprotokoll:o

sett woody allen-filmer med pappa och   älskat dem

diskuterat vad som räknas som bord med   diktatorn

fått höra att jag var en rolig bitch av   Christer

hört att alla barn är som alkoholister   av Alexzandra

läst tof och skrattat ihjäl mig/blivit   chockad

pratat om dörrvalv med släkten

varit på gayklubb med gänget och annat   löst folk

haft ett I will survive-moment med Elin   och Mikka

dansat med Vera och såklart Bernard

vandrat genom Malmö med Mikka

blivit hämtad av mamma <333

mellanmålat ;)

haft dumlediskutioner med Alexzandra

spekulerat i allas mysteriska liv och   varit i chock med klassen

ätit skräpmat med Åsa

fått smset "har köpt kaninöron till   dig" what

fikat och pratat om livet med Hanna

haft ett förseeent-dyknings-moment på   musiken

intervjuat Laura

haft fönstermänniskosamtal

fått ett nytt ord för seende:   Svartskrivare

vandrat runt i Farsta med Hannah

suttit på en bänk med henne och sjungit   med till mysterisk musik

fått frågan om vi båda är blinda och om   vi är syskon

skrattat åt hennes stiftelsen-tanke

haft "kött-dejt" med Ronnie   (blame Hanna for the formulering)

haft musikquiz med onna och Ronnie

fikat med samma två och ätit den godaste   chokladkakan ever

givit Sandra världens bästa present och   skrattat när hon skulle gissa vad det var

druckit smultronsoda och tågsamtalat

undrar om Onna är en insekt eller bara   sexuell (det var Ronnie egentligen som undrade)

fått frågan vad jag vet om saken av   Sandra ;)

undrat om Carro egentligen vet vad en   vegetarian är

märkt vad som händer om man inte vill   höra en bra låt när Ronnie är i farten

haft barnboksvecka

skrattat åt Annas "och jag är ett   springande baaaarn"

berättat sagan om pojken och facklan på   berättarkvällen

verkligen älskat allas barnböcker   (petflaskan Petra, potatisar i panik, you name it)

nostalgiat med Hannah och godnattsagor

haft en jääävligt skum dröm

åkt med snälltåget ;)

ätit på acian express med pappa efter   den strapatsen

skrattat åt ankagonister och Hannas   svordomar

läst dikter på Nässjö konsthall

älskat "tisdag eller nåt"

haft hysteridejter med Hanna

skrivit årsdikter och känslostormat med   klassen

skrivit en svarsdikt till Anna

gett ifrån mig ljud av igenkänning

åkt på srf-möte med Diktatorn

fått veta att det inte är kul att vara   väg

blivit…välkomnad av pensionärer

tyckt att hjälmställdhet faktiskt borde   pratas om

lärt mig att det är farligt att knyta   skorna

blivit hjälpt av en random kvinna :)

fått en fantastisk julklapp av Diktatorn   <3

hittat i snö

blivit underhållen via telefon av   Annoushka

ätit pizza med Åsa

fikat och romanplanerat också med Åsa

blivit vänskapsgetlagad

haft lunchdejt med Åsa

äventyr-fikat med Åsa och Anna

fått höra Annas kommentar om julmust

också hört vilken dag hon trodde att det   var…

blivit hälsat med valsen av Åsa :D

åkt på loppisrunda med Emma, Åsa och   Christer

klagat över särskrivningarna på prinsess

promenerat hem och sjungit med åsa

skrivit en sviiinkonstig uppgift

luciat i förväg

mött Emmas lussekatt som luktade blod :o

lyckats slå Åsa i ansiktet (I blame   Bernard okay)

caffé-skrivit, också med Åsa (tar hon   över listan bara liiite här på slutet eller vad)

pratat om rulltrappor i din historia

studerat Sigges random sketcher och bara   what

skrattat åt Annas tankar om plättar

druckit glögg och lyssnat på fin musik   med Åsa, Emma, Christer och Anna

åkt till Eksjö med Emma, Åsa och   Christer

blivit musikutbildad av Emma

haft ett chipsmoment med Åsa

hört väldigt fel när Åsa   "sjöng" astrologen

sjungit set fire to the rain så falskt   som möjligt med, you guessed it, Åsa

isolerat mig en hel dag (nästan två)

adventsfikat med Anna, Johanna, hennes   pojkvän och Åsa på slutet

fått en dumleklubba av Åsa bara för att   vi pratade om det <3

haft politikermöte med Diktatorn

gjort ett inlägg i en diskussion

hört diktatorn yra om citroner och   apelsiner

rest hem dramatiskt

blivit frelst av spoken word

varit en del av käll-christian and the   funny bitches

fått en låtsis ;)

blivit besökt av pappa

äntligen fått hem Julia the synthsak!

sjungit vår musikgrej på julfesten, med   hög ton och pianospelande och allt!

sjungit "que fucking pasa" med   Anna och Johannes på sagda julfest

trott att de pratade om pronomen, när   det i själva verket var kondomer…what

åkt till Ulricehamn

kommit på att julklapparna vi skulle   köpa ändå fanns hemma

fikat med Annoushka (starka känslor!)

tänkt på fördelarna med att umgås med   folk som läser min blogg

melodikryssat med syster/jullåtstönten

sett olika chocker i släkten

bakat pepparkakor med syster

firat jul hos mormor

skrattat åt hennes julklappsrim

fått en massa skivor :D

fått en visp (så jag kan vispa Emma   style)

fått en extern hårddisk

fått en Norrköpingshelg med syster   (titta, nu får jag saker igen)

rimmat på orimmade paket med "jul   är kul"

hört om hur mätt mormor är…

sett my imortal   web series

reclaimat 4 points game och läst dikter   med Agnes

haft sleepover hos Marie

undrat hur det känns att vara så jävla   misslyckad…

skapat världens bästa dokusåpa

sett hundraåringen med familjen

firat nyår med Onna igen :D

haft ett fucking fantabulous år, wiii!

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

När argumenterade jag med The Script ?

2014-01-06 @ 03:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0