find your fathers, find your mothers, if you remember who they are

marie: Tack underbara människa! Du sa precis det jag sa, fast med vettiga formuleringar. Jag blir så glad! Och idioter-uttalandet hade faktiskt ett argument till, ska jag vara ärlig och säga, "de vill att Sverige ska vara som USA". Sen vad det säger vet inte jag.
 
nu är det torsdag på riktigt! Igår var det onsdag. Det kom jag på när jag hade publicerat. Jag är nog lite smått korkad, på ett sätt, men det är okay! Idag är min slappdag. Gick upp vid elva, lyssnar crazy town igen. Pappa lyssnar på regina spektor. undrens tid är ej förbi! han peppar väl stockholm antar jag. "det blir nog inget ös på konserten" nej, alltså, du har nog bokat fel festival om du är ute efter ös pappa. Just sayin. Just nu är det en liveversion av folding chair som hörs i huset, och det är fortfarande somrigt ute wiiieee. Det är underbart. det ska regna har jag hört, men det verkar inte så. nu är det bobbing for apples som händer här. vi får se om hon sensurerar den. om hon gör det är det sämst. det gjorde hon inte. så priseless egentligen. shit vad den bruden kan sjunga. okay det här blev någon slags hyllningsinlägg. det var inte alls tanken!
 
jag slänger ut en faktisk tanke istället. den är...inte min, förstås. tanken är denna: hur kan det populäraste just nu vara house och folkmusik? är det inte lite sjukt? jag hade aldrig tänkt på det här, men det stämmer ju. Visst älskar jag all denna folkmusik, men det är ändå lite mysteriskt. liksom...vilka motpoler i livet! eller ja, om man med livet menar musiken.
 
Har ni tänkt på en sak? Min blogg är en stream of consiousness. Jag ändrar ingenting, jobbar inte med att få fram poänger, ni fattar. det är spännande att det är vad den har utväcklats till efter nästan sex år. jag borde ju ha blivit...bra på att skriva. men nej. just därför kommer jag så inte att komma in på mina skrivarlinjer. I hope though. I think. jag börjar bli riktigt sabbatsårpepp. fast varför egentligen? vad ska jag här hemma och göra? samla damm, typ. som idag fast jämt. nej, nu får dagens tankar vara slut!

Kommentarer
Postat av: Marie

Haha, okej! Menar du att vi skulle vilja att Sverige var som USA eller att idioter-uttalandet, (din benämning), tyckte tyckte?

2013-05-10 @ 14:16:07
URL: http://ismen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0