kärlek är för...jolene!

siterar mitt episka dm-medley i rubriken. snyggaste övergången in the history of ever. typ. men ja, det är lördag idag och solen skiner. folk springar tiomilslopp här utanför. om man springer tio mil helt oprovoserat, är man inte helt normal. snarare är man dum i huvudet. men det kan man väl få vara, om man vill.
 
jag glömde för övrigt berätta om tanten i min taxi igår. Hon började prata med ingenting, sådär som många tanter faktiskt gör (de är nog jävligt ensamma), men sen började hon skråla "thank you for the music!". jag frågade, lite okänsligt, om hon hade druckit eller vad. det hade hon inte sa hon, utan hon var bipolär (så fungerar väl inte ens den sjukdomen? I don´t know these things som vanligt). Sen börjar hon prata om hur hon har varit hemlös och knarkat och haft självmordstankar. hon började gråta och glömde helt bort att vi var där. chauffören sa att hon gör såhär varje gång och att han inte vet om det ens är sant. han var för övrigt underbar och bytte språk när jag gjorde det. detta värdesätter jag något enormt. att åka färdtjänst är en upplevelse, varje dag. idag har det inte hänt något särskilt, så just den här lllla historien var allt jag hade för nu.

Kommentarer
Postat av: Blue

InterCity om 20 år kanske? Nej usch.

2013-05-14 @ 03:13:31
URL: http://overkills.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0