Svartsjuka

Det är ett väldigt bra ord, egentligen. Den svarta sjukan. Precis så känns det ju. Som en sjuka, som aldrig riktigt går ur kroppen. Jag vet inte om ni minns, men jag brukade vara väldigt svartsjuk. Jag hatade mina vänners vänner, och framför allt min soon-to-be flickväns vänner (tror det kan ha lugnat sig efter att vi blev tillsammans, men jag kan ha fel här). Jag la energi på att tycka illa om folk jag inte kände, och värst var det när mina vänner understod sig att trivas tillsammans. Då undrade jag alltid vad de skulle med mig till...egentligen. Jag jobbade bort det där med åren och slutade vara svartsjuk.
 
...Eller gjorde jag det? Nej. Jag har börjat igen, eller snarare aldrig slutat. Två av mina vänner, som känner varandra genom mig, pratar jättemycket med varandra och har plötsligt en jättebra relation. Det gör ont så fort jag påminns om det. Varför? Just av den anledningen jag sa: att jag inte förstår vad de då ska ha med mig och göra. Vänners vänner har jag också börjat hata mer och mer (OBS: jag slänger mig med ordet hata, men ni förstår nog vad jag menar), dock bara vissa. Vad det där handlar om har jag inte kommit fram till än. Jag vill nog inte heller. Kan fakta börja överensstämma med verkligheten, tack? Det är nog mitt största problem med 2013 över lag, men det där var ju helt irelevant. Kan vara för att jag mår bättre. Då blir saker irelevanta. Med detta lämnar jag detta kryptiska lilla inlägg åt sitt öde.

Kommentarer
Postat av: Queen Tiara

Jag kan ibland bli väldigt svartsjuk när det gäller någon jag är tillsammans med, och hens vänner.. eller "vänner" x) har antagligen mycket att göra med att mitt ex var otrogen mot mig med sina "vänner" och många fler x(
Anyway, det jag tänkte säga var att jag förstår en vän jag har lite bättre nu när jag läser dina tankar om det. Jag blev vän med en som var vän med min bästa vän.. (vilken jobbig mening, men du fattar va?) Vi började umgås alla tre och någon gång umgicks jag ensam med den nya vännen. Jag tror att min bästa vän började känna sig utanför när vi var alla tre, när jag och den nya vännen höll på att lära känna varandra bättre. Efter ett tag berättar min bästa vän att den andra vännen har snackat skit om mig, och inte tycker om att vara med mig. Så jag slutar höra av mig, och hon hörde inte heller av sig till mig. Några veckor efter det pratade vi med varandra av en slump. Då visar det sig att min bästa vän hade sagt precis samma sak till henne, alltså att jag hade snackat skit om henne och inte gillade henne. Något som jag inte alls hade sagt. Jag fattade ju att hon var svartsjuk och ville ha sina vänner "för sig själv", så jag backade undan från hennes vänner efter det. Men jag har aldrig förstått vad det egentliga problemet var :S Men nu förstår jag åtminstone lite bättre, så tack ^^

Oj, det blev en väldigt lång kommentar va xS aja, I owe you typ xD haha Kram!

2013-09-24 @ 22:15:00
URL: http://queentiara.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0