Couldn't miss this one this year

Ja, lite jul fick jag fira ändå. Såklart var vi tvungna att gå till mormor, träffa selenarna och jula oss lite. Vi åt kalkon med både gele och äppelmos (jag och mamma hade tjatat lite överdrivet om att vi skulle ha mycket gele, so yay) och sen kontrollerade päron till efterrätt. Eller konserverade päron som ni töntar som använder rätt ord för rätt sak säger. I vår familj heter det i alla fall kontrollerade päron, och hur som helst var det väldigt gott.
 
Sen pratade vi om brev från tandfen, nappar från påskharen och tomten eyeliner innan det blev julklappsdags. Jag fick bland annat fancy lakan och lintchoklad, så jag är nöjd. Mandelmusslorna efteråt, min bästa jultradition, gjorde inte saken värre direkt. Så, lagom mycket jul, I say. Jag ska fly all annan jul så mycket jag kan...säger jag och lyssnar på julmusik men det är beside the Point och är dessutom min egen lilla jul-spellista med något märkliga inslag. När jag kom hem pratade jag äntligen med Hannah ("you sound the same. I thought you'd sound...like a mother!") och sen också med Linus. Nu ska jag gå och planera resten av min dag tror jag bestämt.

Kommentarer
Postat av: Blue

Päronen är ju faktiskt kontrollerade. Det är ju grejen med konservering.

2014-12-22 @ 00:15:28
URL: http://overkills.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0