det betyder att du är en iskall motherfucker

Hej ni!
Rubriken är från "Britt-Marie var här", av Fredrik Backman, som eventuellt är den bästa bok jag läst i år. I alla fall högt upp på listan. Den fick mig att göra två saker jag inte gjort på länge. 1) Bli kär i en bokkaraktär, sådär mysigt så att jag log när han kom in och bara blev glad. 2) Gråtit till en bok. På stranden. Smidigt och allt sånt. Men den är så bra, så bra, så bra.
 
Det är vår resa också for the record. Vi ligger på stranden och chillar med livet. Igår var det vågor och då blir jag ungefär tre år och panikslagen, men jag badade ändå i det och hyperventilerade tills jag hade lugnat mig. Sen var det en helt okay upplevelse. Fast jag var ändå nöjd med att det var vindstilla idag så man kunde slappna av lite mer när man badade. När vi inte strandar försöker vi shoppa, eller så tittar vi på tv, eller så äter vi. Det är mest det. Vi funderade på att göra något konstruktivt, men syster sa det alla tänkte: "vi kan ju inte offra en dag av att göra ingenting för att göra någonting!". Helt sant. Just det, ibland badar vi i poolen istället för havet. Den är varm och trevlig, och Syster blir som vanligt ett litet barn så fort hon badar så det är alltid kul. Nu sitter jag och bloggar medan jag dricker cola ur en halvlitersburk, för såna har de här. Det tycker jag är ganska awesome. Det är nog det som har hänt sen sist, tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0