My name is Gemma, with a gay

Nejmen hejsan era små ankungar! (Mängden gamla uttryck i den här meningen. Är det 2006 eller 2010 light? Ingen som vet! Ursäkta en nostalgiker. Är det ens det jag är?)
Har ni saknat mig? För jag har saknat er! Oklart om jag menar att jag saknat er som personer eller att blogga. Ingen vet. (Det är båda.) (Typ.)
 
En sak med just bloggande är att jag fortfarande inte vet hur jag ska blogga om längre saker. Jag har ju varit på gran Canaria nu om ni inte visste det. Så hur ska jag göra? Dag för dag-rapportering? Lista? Bara mush? Ingen veeet! Mush är uteslutet, för det blir alltid för lite. Lista eller dag för dag återstår. Vi tar någon slags blandning, tycker jag! Dag för dag...fast med listor! Kanske.
 
Lördag:
De andra tog sig upp och jag gick ut efter att inte ha sovit, som ni minns, och vi åkte till the flygplats. Där märkte jag att man tydligen inte kan uppskatta wienerbröd förrän man har ätit ett vid 05:00 på Sturups flygplats. Det var jävligt gott kan jag meddela. Sen satte vi oss i flygplanet, för en minst sagt händelserik resa. Behold: mina flygplansreflektioner.
-När vi satte oss meddelade de förhatliga högtalarrösterna (såna blir mycket störiga när man är trött, mind you) att planet just nu tankas och att vi därför inte ska spänna fast oss. Så...planet tankades. När vi satt i det. What.
-När vi äntligen fick spänna fast oss (som om det var så fantastiskt) sa ungen bakom mig, med ett tonfall som om hon hade rätt "jag har ju spänt fast mig för länge sen." idiot...(förlåt kära barn du är ett barn och inte en idiot nej du är faktiskt det med)
-Känslan av att åka upp och ner (sådär som man gör när man startar) när man nästan sover är sjukt surrealistiskt.
-"Vi ska samla upp era uppätna matbrickor." Okay can we discuss this. För det första: Hur äter man upp matbrickor och framför allt varför? För det andra: Om man nu måste äta upp brickorna, hur ska ni då samla ihop de numera oexisterande brickorna? Awesome.
-"Nu tar vi en paus på 20 minuter." Är det en teaterföreställning eller en flygresa jag är på?
-"Nu tänds skylten om tio minuter, så om ni vill gå på toaletten innan dess får ni göra det nu." är vi dagisbarn eller vaaaad är det frågan om?
-Ja, ja vi är dagisbarn. För fy fan vad fulla folk var. Minns ni att det är morgon när detta händer? Folk var för fulla för att komma ombord på flygbussen. De drack halva vodkaflaskor. Många var så fulla. En man började skrika på sin kompis på grov malmöitiska när vi landade. Orkar inte.
 
Efter denna resa kom vi fram. Shocker. Vi återsåg vårt hotell (samma som förra året, don´t judge) och hittade världens bästa restaurang med världens bästa pommes. Vi var där tre gånger under veckan. Och två gånger på en nannan. Så jobbar vi.
 
Söndag:
Dagens händelse var att gå till det svenska cafféet. Don´t judge, igen. Eller jo, döm gärna det svenska cafféet, för det var ganska trashy. Torra bullar och en tant som sjöng och spelade dragspel. Mardrömslikt, men internet fanns det i alla fall. Det tyckte vi om.
 
Måndag:
Det var kallt. Riktigt mögpuckat väder. Så jag gjorde ungefär ingenting tror jag. Jo, läste gjorde jag väl. och så började vi spela kort! Kan ha varit dagen innan. Mormor lärde sig kanasta och jag och pappa var awesometastic. Denna dag sades också rubriken. Bakgrundshistoria(typ): Jag kom på att jag är den enda i min Nässjö-korridor som inte börjar på j, så jag ska heta Jemma. Rubriken var mamma som spann vidare. Gay=g på skånska, typ.
 
Tisdag:
Det blev äntligen varmt! Och inte nog med det, för Ia och Jonne kom och hängde med oss. De var också där, alltså. Så vi satt på stranden och pratade, åt lunch och var glada. Underbar dag och allt sånt.
 
Onsdag:
Vaaaad hände i onsdags? <Och torsdags för den delen. Eh. Jag vet inte. Jo, i torsdags hade jag solexem-trauma och fick ta hand om mina fötter hela dagen. Kylklamp, blöt handduk, tankedistraktioner och diverse medikament. Det var synd om mig. Säger vi.
 
Fredag:
Vi slutade resan bra. Det blev varmt igen, vi åt mycket god glass och fantastisk mat och spelade såklart en massa kort. Mormor sa följande:
"Stackars mig, Emma. Det skålar vi på!"
"Nej, jag har ingen femma. Men nu drog jag en och den ska ni inte ha, för ni ska ha en trea!"
 
Och nu är jag hemma. Ligger i min säng i en klänning som låtsas vara nattlinne (jag ligger i min säng för mycket när jag är i Skåne) och chillar med livet. Nu får detta jävla inlägg vara slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0