Du är en skamm för Sverige

Ni som trodde att 2013 var året när jag chillade med livet som mest...ni hade fel. 2014 toppar, god damn it. I alla fall de tre första dagarna, för jag har inte gjort någonting alls. Igår och i förrgår var ju Onna här, men det blev inte mycket gjort för det. Vi lyssnade väldigt mycket på mina julklappsskivor, vilka jag älskar väldigt djupt. Speciellt Victoria (Maria Mena) hade vi väldigt roligt när vi lyssnade på. Vi sjöng the art of forgiveness på stockholmska och mitt i am I supposed to apologize utbrasst Onna "alltså, sjunger hon "blogline"?". Det gjorde hon inte. Hon sjöng "bloodline", men nu går den för evigt "that someone sharing my blogline, would not lend me their haaaan!". Jag kommenterade varje rad i andra versen efter denna nya mening av texten och det hela resulterade i många utbrått av sång från oss under gårdagen. Jag har, lite på tal om mitt kommenterande, lagt mig till med att ge röster åt alla objekt Onna pratar med. Hennes mobilladdare var en riktig bitch, kan jag meddela. Nåt kul ska väl jag få ha, tycker jag. Förutom det har inte mycket hänt. Jag har ätit helt absurda mängder mat, speciellt igår. Igår flyttade också min syster till Norrköping! (Den övergången makade mer sense än vad ni tror, eftersom jag tänkte på att jag åt vitlökssås och att hon borde varit där och ätit den. Eller okay. Jag tänkte att jag nu tycker om det och därför är ett hot mot henne i ätandet av det. Så jag var inte såå snäll.)
 
Ska avsluta med att förklara rubriken. Den kommer ifrån min och Onnas mycket medvetna misstolkning av Diktatorns årssammanfattning, där han först hade skrivit att han var på hennes avslutningskonsert och direkt skrivit "en skamm för Sverige"...det makade förstås sense, men såg väldigt kul ut. Det tyckte inte han. Men vi gjorde, so whatcha gonna do about it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0