It´s all in my mind, but what isn´t

God morgon eller något. Nej just det, det är inte morgon. Det är snart lunch. Jag är så hungrig att det gör ont och har inte ätit på 24 timmar. Förutom godis då. Har sovit i närapå tolv timmar och haft långa, victorianska drömmar jag knappt minns men som var fina på ett fult sätt. Verklighetstroget på ett sätt, och ändå inte. Ändå aldrig. Verklighetstroget skulle vara ingenting. En lång tystnad som egentligen inte gör ont, men ändå. Jag vill inte gå till matsalen och äta. Vill glömma bort att jag bor här. Inte för att jag inte vill, men har ingen lust att vara bland folk. Inte ledsen, men i behov av ensamhet. Det blir så ibland. Jag tror det har att göra med just det, att jag alltid måste träffa folk, varje dag och varje kväll. Och helgerna då. Jag menar...är man ensam större delen av livet, måste det väl sitta i åtminstone lite? Ja, eller så har jag bara ingen lust. Ska i alla fall gå in och se vad det är för mat. Är det inte gott går jag hem igen. Detta intresserar inte er, men det ger jag fan i faktiskt. Era problem. För övrigt känner jag inte igen mina tankar. Jag har blivit någon annan i en massa situationer. Tur att jag ska träffa Marie imorgon. Det mesta brukar klarna upp då.
 
Jag läser en bok jag älskade för ett antal år sen. En bok om just den där våldsamma kärleken...men det är ett jävla gnällande. Och jag älskar det, men...sluta ändå. Grabben hon älskar vill ju ha henne, for God's sake. Kan jag få en bok om unrequited love, tack? En som slutar lyckligt på ett annat sätt, med att man orkar med sig själv ändå. Men nej. Det är bara besvarat och besvarat och besvarat. Och om inte så hittar man någon annan. Det är ett jävla hittande på folk men det är inte lätt. Nu borde jag klä på mig och ta mig ut i vintern. Kommer gå vilse. Är redan vilse. Äsch, drama Queen. Så kan det va. God natt, god morgon, oklart vad. All oro förbjuden.

Kommentarer
Postat av: Olle

Om inget annat kan du ju skriva den därade boken.. :)

2014-01-30 @ 19:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0