Flickan och kråkan Emma style

(Uppgift: Skriv om en befintlig sång. Det sista jag skrev i skolan.)
 

Jag sitter på rummet

Och väntar på mamma

Hon skulle vatt här vid halv sju

Men det va nåt på vägen

Som inte gick bra

Jag har väntat i en timme nu

 

Jag kunde ha pratat med Hannah

Alltså exet och inte den här

Jag kunde ha skrivit en sångtext

Fast jag inte vet vad det är

Istället kan jag bara vänta

Så här lär det aldrig bli rent

Nu när tiden är knapp

Är det inte bra alls

Att min mamma ska komma för sent

 

Att vänta har blivit en vana för mig

Det är en del av att gå i min klass

Varje morgon är klockan en dekoration

Ja vår punktlighet är ganska kass

ni vet precis vilka jag menar

de har svårt för att komma i tid

Men de kan jag vänta på länge

Utan att starta nån strid

För nu när vi ändå ska sluta

Så bryr sig väl ingen om det

Ni gör allt vad ni kan

För ni vet det är sant

Att hos oss är det aldrig för sent


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0