Vem är den olyckliga?

Hej på er kära strangers!
Jag är nu hemma och mellanlandar efter Stockholmsresan. Denna ska ni få höra om n to the u! Det blir kul för er. Och vi börjar med rubriken. Den är, typ, sagd av Onna. Jag kan inte riktigt förklara varför det var så roligt, men det var och är det. Så nu vet ni det. Jag kom upp i onsdags förmiddags, efter en smärre cola-kaskad på tåget. Jag är väldigt smidig, jag. Jag träffade hursomhelst Onna och hennes mamma, och vi åkte till sickla. Ann lockade mitt hår (det blev sjukt fint, kan jag upplysa om) och Sandra dök upp för att också bli fixad, för vi skulle ju på kryssning!
 
Det här var min första kryssning och jag visste inte så mycket om vad man skulle uppleva. Men det gick ändå bra! Här får ni all kryssningsbloggning i listform:
-Vi var alltså fyra blinningar (jag, Onna, Sandra och Rakel) på båten. Vi gick i tåg typ överallt och alla var helt i chock över oss.
-Vi åt buffé och Ronnie fick springa fram och tillbaka helt extremt för att hjälpa oss. Han var mycket bra hela resan och försökte hålla koll på oss.
-Sen bytte vi om och diskuterade en massa spännande grejer i hytten. Fun times.
-Vi fann en outlet och jag och Onna kollade på kläder med djup entusiasm.
-Rakel stövlade in på ett ställe och frågade "är det en bar här?" hon var helt nykter, mind you. Sjukt nog var det faktiskt en bar, och en vinbar till på köpet. Där delade jag och Rakel på en san francisco (svingod kan jag meddela).
-Sandra köpte en sex on the beach till mig. Hon hade lovat mig det, oklart varför. Den var också helt okay fast inte lika god.
-Sandra blev bjuden på knark av en afrikan. Fast hon ville inte ha. Tur det, känner jag.
-En kvinna på 50 + hade en lång utläggning om hur sexiga och sensuella vi var med våra käppar. Jag vet inte riktigt vad hon höll på med...
-En man la sig i samtalet och var väldigt creepy. Jag och Onna flydde.
-Rakel söp bort en jordgubbe och var fullkomligt hilarious hela kvällen.
-"Var är Vlina?" kommer för alltid att kommas ihåg.
-Vi dansade en del också och det var awesome. Har dock ingen aning om vilka jag dansade med, men vet att det var några i Onnas gäng.
-Sen köpte vi "en random fruktdrink". Livin on the edge. Typ.
-En skånsk grabb var helt överlycklig över vilket ös det var på oss. Söta.
-Dagen efter levde vi knappt, men lite taxfree-shopping blev det.
-Och en delikat, om än dyr, frukost.
-När vi kom hem fick vi vitlökskyckling (helt underbart) och sen somnade vi vid nio. Party-födelsedag för Onna, ja.
 
Idag vaknade vi efter tolv timmars sömn och onnas mamma kom på den brilianta idén pannkaksfrukost. Jag var väldigt lycklig och proppade in pannkakor, sylt och grädde för glatta livet. Jag drack till och med mjölk, sjukt nog. Resten av dagen gick åt till att tvätta för Onnas del och chilla och sms med Johannes för min del. Produktivt värre. Vi åt ännu mer mat (jag älskar sicklamat) och sen tog jag tåget hem, där jag är nu. Imorgon lämnar jag staden igen, för Växjö. Så kan det va. Känner att jag borde sova snart, så jag avslutar här. Ses igen på söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0