Mormor och den myndiga mannen

Blue: That's what I thought.
 
Vilken spektakulärt allitterär rubrik! Jag är stolt. Men först ska jag prata om min sjuka dröm. Jag var oförklarligt gravid och dessutom mycket oförklarligt könsopererad. Jag har funderat hela dagen på vad det egentligen heter, men det fick duga med könsopererad. Det var en ganska dålig kombination, all in all. Drömmen var mest jag som grät på ett sjukhus och undrade vad fan som hade hänt. Jag var dessutom för långt gången för att göra abort, men hade inte märkt något, och det hade jag också panik över. Det är inte lätt att vara jag. I alla fall inte när jag sover.
 
Men idag var jag i Växjö och det var mycket trevligare. Jag och mormor åkte dit för min andra dag på dramatik-kursen. På tåget dit kom rubriken till, då konduktören domderade att vi skulle "tag plats" (okej ursäkta grammatiken). Vi diskuterade hur myndig han var och att han antagligen beordrade folk att taga plats vid sitt frukostbord också. Jag tror det är sant. Väl där pratade jag med mina dramaklassisar och lyssnade på en föreläsning om dramateori. På vägen hem satt jag i ett fantastiskt mode, lyssnade på musik och åt choklad. Mycket bra liv, hade jag. När jag kom hem såg vi förra veckans så mycket bättre och jag funderade på vem av deltagarna jag skulle dejta. Det var ett svårt val och jag bestämde mig inte. Sen har jag pratat med diktatorn och det var nog allt jag hade. Nej just det, ett citat!
 
1: Vilken sal ska vi vara i?
2(genuint förvånad): Ska vi vara i en sal? ...Ja, det måste vi ju vara...

Kommentarer
Postat av: Blue

Tror könsoperation funkar eftersom en opererar ett könsorgan. Tror ingen skulle ta illa upp i alla fall. Annars är väl PK-begreppet könskorrigering.

2014-11-14 @ 12:20:27
URL: http://overkills.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0