Julen handlar om att ge...förutom för Sara

Hej ni!
Här sitter jag i mina föräldrars kök och alltså vad konstigt det är att jag bodde här för bara ett halvår sen. Känner mig så sjukt malplacerad i det här huset nu för tiden. Undviker nästan att vara här för att slippa den känslan. men nu är jag det, för nu är det jul! Traditionsenligt skinkmacksätande stod på dagens schema, men också spelande av spel. Besservisser, blev det (hahaha det stavas inte så va?) och jag var tydligen "snabbtänkt". Ok liksom. Rubriken konstaterades och det var en trevlig kväll. Nu ska jag sova här, tredje natten sen jag flyttade härifrån som jag gör det. Not that you care.
 
Så det är jul imorgon. Jag är inte på humör. Jag vet att det är hemskt men jag är inte det. Det blir en märklig jul i år. Och jag är väl *egentligen* på humör för jul. Jag gillar själva julaftnandet. Men jag tänker mycket på andra saker. Det som jag försökte skriva om i förra inlägget, tänker jag på. Det blir ju som sagt (tror jag sa det åtminstone) så påtagligt nu när det är jul. Folk tycker att jag ska göra något åt saken. Som om jag ens kan det ja jo visst. Alltså förlåt julglädje ska det vara här på the internets. Wooo jul! Peppen! Jag ska låtsas åtminstone, och imorgon lär ju bli bra ändå. Jag kan fokusera på annat, inte hänga upp mina känslor på något eller någon. Man tror inte det men oftast lyckas jag faktiskt. Med det sagt, vi hörs imorgon på självaste julafton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0