don't take that sinner from me

Idag, mina vänner, kan jag berätta om mina nyheter. Ni vet väl ändå, men ja. Idag har jag skrivit på kontrakt för mitt livs första lägenhet! Det är "the unwanted one", som Hannah kallade den, alltså en som bara jag verkade vilja ha. Men som jag ville ha den. You can't even imagine. Säljaren, Katja, förstod precis vad jag menade med lägenhetens energier. Bra tecken om något. Mer exakt är det en etta på 37 kvadrat, med helt ok-stort kök och sovalkov. Så snart (14/7) kommer jag att bo på mellanvångsvägen 14 c. Det är också preciiis vid bussen, så det är det bästa som hänt pretty much. Så nu sitter vi mest och målar och renoverar i tankarna här hemma. Jag har orimligt mycket att säga om olika färger. Men det kommer bli väldigt fint.
 
Dagen har efter detta saktat ner en del. Vi hade inga studenter idag, så inget har hänt. Jag har hostat, ätit jordgubbar, pratat med Plockahontas och tänkt en del på min rubrik. Eller ja själva rubriken kom från en låt och var inte det minsta planerat, men...ändå. Vi kan säga det. Jag vet inte riktigt. God natt små människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0