I got 21 problems but Birk aint one

Alltså. Igår var en så bra dag! Det är helt insane. Den började i och för sig med mini-ångest, men det hade jag nästan glömt nu så det är ju inget att gnälla över. Dagens första etapp var att ha repdag med Jane Bond! Vi fick där en ny medlem, Karin (vi har alltså nu två Karin...), som var helt awesome! Vi spelade steamy windows och jag konstaterade att ja, okay, det är väl en ganska bra låt ändå eventuellt. Sen åkte vi hem hit och skrev en ny låt! Teaser: Den innehåller ordet "mögpuckat". Flera gånger. It's gonna be Amazing!
 
Men det var bara ena halvan av dagen! För sen åkte jag till malmö för spelning med Emma Carolina and those other fuckers! (Jag kan ha glömt säga att det är det officiella bandnamnet) Vi skulle spela på "femtastisk förfest" som Sofia, min lärare alltså, hade arrangerat. Så vi åt vegansk mat, såg fina band (folkmusik! fioler!) och skapade rubriken. Eller snarare pratade vi väldigt mycket om Birk. Det är oklart varför egentligen. Rubriken i sig kom väl av att jag sa "I'm 20, going on 21"...ja det var så mycket sense jag fick ut av det. Men sen spelade vi! Och alltsåååå ni skulle varit där. Jag mellansnackade fint, förutom när jag sa att "det finns någon som heter Emma Carolina, men gilla inte henne. Hon är ingen artist utan en...människa." folk uppskattade det, men alltså ja. Mycket märkligt. Men alltså allt var så fint och folk var så snälla och jag sålde skivor och blev uppskattad och det var fantastiskt. Sen drack vi vin/öl och lyssnade lite halvt på Sofia och skrattade som töntar så tyst vi kunde åt märkliga grejer. Sen såg vi bandettes och de är så braaaa! Alltså sjukaste att Jane Bond ska vara förband till dem i april för de är så duktiga I just can't. Sen var det eldshow (yaaay ;)) och sen åkte jag hem och sov, för det behövde jag verkligen. Nu ska jag snart åka och repa ännu mer med JB. Peppen, ändå. Och så ska jag titta på filmen från giget när datorn väl låter mig. Alltså aldrig, tydligen. Tack dator. Anyhow, hejdå med mer, livet är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0