At least he's yours tonight

Idag är det söndag. Det är liksom extra mycket söndag idag. Det är dessutom sista dagen i maj. Denna långa, långa månad. Det är konstigt, för först tyckte jag att maj gick jättefort. Sen saktade det ner och nu har det varit maj jämt. Jag vet inte riktigt vad det beror på. Men jag är hursomhelst pepp på juni. Nu har det där ordet (juni) blivit så laddat att det automatiskt betyder en massa grejer, men just nu menar jag mest att jag peppar en ny månad. Sommar osv. Om vi nu får någon sommar ens.
 
Men vad händer idag i Emma-livet? Inte överdrivet mycket men det har ni nog gissat er till. Jag har spenderat flera timmar med att bara lyssna på the civil wars, för en sån dag är det visst, och sen har jag skrivit en låt! Igen! Den är ganska lik den förra, men det får jag jobba bort med arrangemang eller något. Eller inte använda den förra, för den blev helt orimligt deprimerande och bitter. och jag är ju varken deprimerad eller bitter så det känns ju lite märkligt. Den här är mest...sann. I guess. Och på engelska, så jag kanske sakta får tillbaka det språket i min musik! Yaaaay! Jag har saknat det. Det är hursomhelst allt som har hänt i mitt liv idag. Hejdå maj, nu är du slut om två timmar. Vad tänker du göra åt saken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0