But tonight ain't Monday it's Friday

Rent tekniskt sett är det ju lördag, men ändå. Jag har haft den där låten på hjärnan heeela dagen so it made sense.
 
Idag var jag först i skolan och upptäckte att jag inte kan något. För det kan jag inte. aaaaallssss. Det...är ett problem ifall ni undrar. Speciellt med tanke på att min lärare just nu är Agnes mamma. Det känns inte jättekul att misslyckas då...and still, I surely will. It is what I do.
 
Men sen åkte jag till systers julfest! Där var en massa läkare och jurister, och vi gjorde olika tävlingar. Jag bildade tillsammans med en läkar-Amelia, en jurist-Lovisa och en Benjamin (han fick inget epitet pga han är bara han) laget "högtidsdrog" (förklaring kommer). På vår första station skrev vi en ny text till en jullåt, och den handlade om julmat. När vi framförde den la dock Benjamin till en Amazing skånsk improv-rap-vers om allt möjligt. Han sa "vi vinner alla tävlingar", Amelias "beat" tystnade för vi var säkra på att han målat in sig i ett hörn, och han ropar med pondus "vi är grävlingar!" då vet vi, I guess...
 
Sedan skulle vi göra någon slags med andra ord-lek med ord vi själva skrivit. Amelia valde då att skriva orden "juletid", "julefrid", "juleskit", "julekrig" och "julespeed". Detta blev vårt konsept, hense: högtidsdrog, och vi var awesome på det momentet över lag. Så också på ett fysiskt moment med pepparkakor, och sen gjorde vi cupcakes efter nämnda konsept. Fakking ambitious.
 
De hade också gjort ett quiz. I detta fanns en grammatikfråga, vilken jag hade rätt på...men det hade inte skrivarna av frågan. Jag har nu förstått att min återgivelse om vad som var fel inte intresserar någon (förlåt Plockahontas), men jag fick applåder och en grabb utropade "you just got linguisted!" which was Amazing. Jag älskar grammatik. <3 (det kommer jag inte säga nästa vecka. tentaaa.) Sen vann vi inte hela tävlingen, which is just wrong, och sen åkte jag hem basically.
 
Väl hemma tog jag mod till mig och ringde Plockahontas. Nostalgiskt, eftersom det var så vi började allting, men ja jag ringer itne folk ok. Men när jag väl gjorde det pratade vi i två timmar, so I win. Vi pratade om hur viktiga dikter är, hur man kontrollerar känslor och när man inte ska göra det, att platser är likadana och en massa annat som ofta inte var varken genomtänkt eller passande. Vilket väl är helt ok men ja. Nu borde jag verkligen sova. God natt allesammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0