live från sibirien

Igår var en jättebra dag! Jag åkte först till stan och köpte vårjacka med mamma. Det blev en lååång jacka (<3), men också en t-shirt och en klänning. Bara sådär! Vi träffade Cia och mormor och vi fikade tillsammans. jag åt samma kaka (vaniljhjärta) som jag åt när jag köpte min skinnjacka. Det är inte intressant för er men jag älskar den där jackan. och hatar den. 2011 was intense were you aware probably not. Men den dagen var en paus i mitt kaos minns jag. Jag och mamma köpte skinnjackan och satt på ett hotell i Stockholm och lyssnade på p3 hela kvällen. Det är...svårt att beskriva. Så det känns symboliskt att byta ut den. Fick också denna intressanta kommentar av mormor när jag provade klänningen: "Du kan ju inte växa i den i alla fall." Snälla värld sluta prata om min kropp jag tänker tillräckligt på den som det är. That goes for everyone. About everyone.
 
Sen kom vi hem och mamma och Syster bakade bullar. Jag gjorde misstaget att vara med och syster spenderade sin tid med att falla mot mig för att jag skulle fånga henne (och sen kräva hjälp upp när hon låg på golvet), slåss och prata om ungefär vad som helst på vilken dialekt som helst. Bra, Syster, många poäng. Lyckligtvis flydde jag från huset med Christopher. Vi skulle äventyra i västra hamnen! Eller spela in ljud. Men ljuden ville inte inspelas av oss, så vi värmde oss på en restaurang istället. Han åt middag och jag drack vin. Alla var nöjda med livet. Vi körde sen runt i Malmö och pratade om gamla relationer, hur svenska tjejer är, mitt "girl gang" och mycket annat. Men jag tyckte att kvällen inte fick vara slut, så vi åkte hem till min plastbeklädda lägenhet. Vilket var en väldigt bra idé faktiskt. Vi råkade också bestämma oss för att sova där. För...vi är lata.
 
Jag kom hemramlande och betedde mig som om jag var bakis. Vilket jag inte var. Jag hade dessutom sovit 8 timmar so I literally do not know. Och idag har ingenting hänt. Jag har suttit här i denna kalla källare och chillat med livet. För jag kan. Säger vi. Och nu ska jag snart sova bort mitt liv. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0