Alla vägar bär till Drake

Hej jag är fortfarande glad! Eller typ. Jag är trött och liten mest, men har varit lika glad som igår idag. Det var poängen. och nu ska jag blogga (från ett tåg, igen!) om min korta men intensiva jönköpingsvistelse!
 
När jag kom fram mötte jag Linus och vi gick till netto för att köpa chips. Där konstaterade vi att "alla stirrningar dras till pringlesrör" vilket är mycket viktigt. Sen åkte vi hem till honom och där förfestade vi. Förfesten innehöll att äta kycklinglasange (som var jättegod!), dricka äcklig cider och prata väldigt mycket om att hamna i chack, "en barndom jag hade en gång" (jag=Linus) och att vara i en ungdom (på Miami). Såklart lyssnade vi på skyline och spelade lite låtar. Det måste man!
 
Sen åkte vi in till stan! (Linus mamma var mycket orolig.) Vi gick till solsidan, vilket är en magisk plats. Varför? Vin för 45 kr, jag bara säger. 45 kr! Sjukaste! Och det var en spektakulär kväll! Linus drack shots like there was no tomorrow och jag fick en och en halv Dumle-shot som var mycket goda. I bar-kön pratade några dudes bakom oss om att tränga sig före oss och jag blev jättearg (vi hör er, vet ni...) och sa att de inte skulle kunna komma förbi i alla fall. Jag var en vägg, kom vi fram till. Sen trängde han sig förbi i alla fall! Jag blev fan upprörd. jag blev också upprörd på en citronskiva i min drink, men glömde sen hela tiden bort att jag hade lagt den på bordet, så jag landade med handen i den en miljon gånger. Sen tog Linus bort den. Detta är viktigt! Jag sjöng med i alla poplåtar, maserade Linus händer och hade ett bra flow i livet. Låten i gårdagens rubrik spelades och Linus tyckte att det var coolt att hon råkade sjunga det jag hade skrivit, fast han visste att det var en låt jag citerat...jag fattade inte. Vi tog en paus och åt pommes med orimligt (enligt mig) mycket grillkrydda. Linus köpte vitlöksdipp till mig och var jätteglad och då blev jag ännu gladare. Vi gick tillbaka och kvällen blev ännu bättre. Jag sittdansade loss till can't hold us och sen blev vi (mest Linus) besatta av Drake. "1 2 3 4 Drake!" var en grej som hände och vi bara typ ropade hans namn. Linus vet nästan inte ens vem Drake är, vilket gör det hela roligare. Han lärde mig "drake-dansen" (att det finns en riktig drake-dans är helt irelevant hävdar han) och vi var svinpeppade på livet. Då stängde stället! Klockan ett! Sjukaste ever. Så vi åkte hem (det hade vi gjort ändå men ja), vilade på varandra på bussen och kom hem så Linus mamma äntligen fick sova. Vi däremot chipsade lite och pratade säkert om spännande grejer vad vet jag.
 
Idag vaknade vi, mådde bra och pratade om intressanta grejer. Mest våra yngre jag och vad vi skulle säga till dem/vad hände dem. Vi chillade med livet i någon timme och sen åkte vi till stan för att äta lunch på hamburgarprinsen (viktigt) och sen följde Linus mig till Nässjö (Växjö skrev jag först, va?). Nu sitter jag här, på detta långsama tåg som aldrig kommer hem pga banarbetet från helvetet. Livet. Men det är ok, för jag är i ett bra flow i livet. Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Linus

Tack för en fantastisk kväll, bästa på hur länge som helst! <3
Tyckte dock att du glömde att lyfta fram Göran i det här inlägget, du fick ju faktiskt se honom! ;)

2016-12-18 @ 11:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0