It's coming on christmas they're cutting down trees

Hej hej det är julafton, tekniskt sett, och jag ligger i systers/mitt/ingens kalla rum himma och bloggar (no shit). Jag tänkte till exempel blogga om att "igår" firade jag och Christopher jul! Vi åt italienskt i Malmö (han ville egentligen äta julmat men jag är sämst på att äta julmat så jag vägrade det...sån kul firare jag är va?) och maten var god om än lite ostig. Jag mådde lite dåligt (för det räckte visst med en vecka av glädje sa kroppen och hjärnan) men när vi väl kommit hem igen lättade det en aning. Resten av kvällen kramades vi mest, glömde våra chips helt och hållet (nästan då men ja) och pratade om lite allt möjligt. Det var lugnt och tryggt och bra.
 
Idag var jag, mamma och mormor på en konsert i klosterkyrkan som Christopher spelade på. har jag sagt hur fint klassisk gitarr blir när han spelar det? Förmodligen inte eftersom han inte visste själv att jag tycker det. Konserten i sig var väl ibland vacker och ibland mindre vacker, som vanligt. Mamma ville genast gå med i kören och frågade upprört "varför sjunger inte du här, Emma?" Eh ja många anledningar till exempel är outbildad och rätt oproffessionell inom sång...kan det vara det? Nä men hon var snäll på riktigt. Efter detta åkte vi him, åt tacos (det är typ julmat väl?) och tittade på på spåret som hade ett superavsnitt. Det var två timmar långt, men blev framför allt super för att Jesper var med! Och för att de pratade om Drake (shoutout till Linus och förra fredagen)! Annars var höjdpunkterna "ni kan trösta er med att ingen kunde någonting" och när de pratade om augustus som ville ha en månad och mina föräldrar både brister ut i "jag vill ha en egen månad" exakt samtidigt. Sen råkade vi hamna i en märklig julfilm om en man som hyrde en familj...den var ganska cray men fängslande ändå som såna halvdåliga filmer är. Och nu ska jag sova, så det kan bli jul. Fast jag vet inte om det blir det. Mamma var helt rädd för att somna på julafton för då kanske det inte var julafton längre sen? Hon är konstig. God natt/jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0