om jag lånar dig får jag stå i kö med alla andra

Efter bloggandet igår kom Anna hit! Hon hade vin med sig (för att jag hade bett henne om det men ändå) och vi beställde pizza som brukligt. Jag fick höra mycket om Annas dramatiska släkt och vi jämförde jular mycket ingående. Pizzan kom och efter att ha ätit den gjorde vi vad vi skulle göra från början, nemligen lyssna på ett avsnitt bladen brinner (barnen brinner höll jag på att skriva först). Det är en podcast om barn- och ungdomslitteratur, och vi älskar ju det senare. podden var lite för uppstyrd för vår smak, men maja hjertsell var med och pratade om sin fantastiska bok "vad gör man inte". Som är fantastisk sa jag det? Efter podden (och under den) rantade vi av oss om killkompisar, hångel och livet i allmänhet. Vi lyssnade på Iiris Viljanen (det här med fantastisk händer fortfarande) och pratade om jobbiga saker, hur olika vi är och olika dumma män som framför allt Anna känner. Jättebra kväll, för Anna är jättebra och jag har sån sjuk tur som har så bra människor i mitt liv!
 
Idag stapplade jag upp (som vanligt då) och åt lunch på surf chack med Filippa. Där pratade vi om min bok och hur livet är, och älskade ställets service som vanligt. Sen dess har jag tagit det lugnt. Och mått bra. Kan ni tänka er, att det gör jag typ jämt nu för tiden! Som i de senaste två veckorna, typ. Sjukaste i hela världen! Men det får räcka med detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0