Hej vad tråkigt livet är

Peppigt värre. Men livet är faktiskt tråkigt. Jag tentapluggar, undviker att tentaplugga, äter, stirrar ut i luften. Men! Igår kom syster hit. Det var inte tråkigt alls! Vi åt mat från viva (borde gå dit oftare jag menar hallå gångavstånd) och pratade om amerikaner, alkohol, droger, samhället, varför jag är en sämre människa än hon (enligt mig själv), att förvänta sig tacksamhet för något den andra inte bett om och att vi båda haft en dålig vecka (tvilling-Power! eller twilling-Power som Sara sa!). Efter ett tag värmde vi varsin kopp glyhvein och såg ett avsnitt the fosters. Det var mycket trevligt, för min syster är mycket trevlig. Det är dagsens sanning. Vet ni vad det där är? Det är ett genetivattribut (?) som lever kvar efter att vi slutade med kasus i svenskan. Sjukt va? Då hade man genetiv lite överallt. "Ens gammals mans" hette det. Helt sant! Tror jag. Jag är inte helt säker obs. Detta är det enda jag nästan kan till tentan obs. Men det är roooligt! Till skillnad från livet, då. Har åtminstone sluppit random vågor av självförakt idag. Kan bero på att jag somnade mitt i en igår. Jag liksom...bröt kedjan. Jag vet väl inte god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0