Hillevi for president!

Alltså vad mycket jag har att skriva om! Vi kan börja med i torsdags och då träffade jag Karl! Det var länge sen vi utflyktade någonstans, så det gjorde vi. Till stadsparken, närmare bestämt. Det enda problemet var att kalvinknatet (ett barnlopp) pågick precis framför oss. Så vi pratade om en massa olika saker och småbarn sprang förbi i olika perioder. Det bästa var en syster som ropade "heja Hillevi!" med bristande lycka (hon var jätteliten och kunde knappt prata). Det blev mycket prat om Hillevi sen. när vi suttit där i några timmar och jämfört barnböcker och analyserat Astrid Lindgren gick vi till Karls föräldrar och åt mackor innan vi åkte till Staffanstorp och spelade in Karls bas! Vi jagade upp och hittade en kontrabas som jag döpte till "Little thing" ("Hello, Little thing, you're huge!") och bra lät den jäveln också. Karl lärde sig låtar på fem minuter och allt blev djupare och bättre. Vi hann också prata om "kaskelotta" och att mitt band är mina lärjungar. Fun times.
 
Igår vaknade jag och Christopher sent och bestämde oss för att nu jävlar skulle här läggas sång! Först köpte vi mat och gift, men efter att ha ätit spelade vi in sång till tre låtar i ett enda svep. Nästan. Det var så jävla helvetes varmt att jag knappt kunde andas, men kul var det ändå. Älskar att klistra ihop tagningar! Vi tog en choklad-, cider- och gitarrpaus på balkongen och det var hur fint som helst. Sen sjöng jag en låt till och sen åt vi middag och drack vin och allt var fint och bra. Bäst, är vi. Och jag sjöng den svåraste låten idag efter att vi vaknat och balkongfrukostat. Och nu är jag på väg mot nya äventyyyr! livet alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0