inget är som ägglikör

Igår åkte jag him och gick på after work hos grannarna med mina föräldrar och Cia. Så fort jag kom dit frågade värden "vad vill du ha, Emma? Ett glas vitt?" Bra att veta att jag är välkommen, ju. Och vad trevligt det var! Jag och mamma pratade med en av hennes gamla klasskamrater om ögonläkare och genterapi och konstigt nog var det verkligen top Comedy. Sen diskuterade jag marknadsföring av min musik och svenska och annat med olika människor, men framför allt pratade jag om ensamhet och annat deppigt med en underbar kvinna.
-Men nu mår du bättre, ja?
-Nej! *ler stort och höjer glaset*
Fun times. Ett annat favoritcitat är "Emma, vad gör du när du inte letar lax?" Ja det kan man fan undra va. Dricker vin, tydligen, för det gjorde jag alldeles för mycket av. Mycket, mycket trevligt!
 
Ironiskt nog bjöds det sedan på lax vid himma-bordet. Jag är kär i lax bara så ni vet. Vi fick också glass, och därifrån kommer rubriken. Pappa hävdar att mamma och han hade en ägglikör-period för mycket länge sen, men hon minns inte detta. "Jag har aldrig gillat ägglikör!" ropade hon gång efter gång. Cia gillade det dock och mindes tydligen också dessa perioder. Efteråt valde jag att stanna hos dem och se en film med mamma. I den döpte jag någon till "äckelmögimög" och allt var sorgligt och sappy. Fint, var det. Sen sov jag.
 
Jag vaknade till obehaglig morgonångest, men jag fick storfrukost so I was fine. Sen åkte jag och handlade med pappa, vilket innefattade att åka bil och skriksjunga within temptation. Det hjälpte med andningen. Det är det sista vettiga som hände idag. Det är en tom dag. Jag behövde det. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0