They just wanna they just wannaaa

Vet ni vad? Igår fyllde min mamma 50 år! Wooohooo! Och vi hade feeest! Vi i bandet (minus Marie :() var där innan och soundcheckade och åt mat. Jag och Syster bytte till våra tvillingklänningar (det enda likadana plagget vi har, tror jag) ochfolk förberedde. Det är inte varje dag ens kusin (Amanda) kommer upp bakom en och säger "Emma, jag ska trolla med din bh"...så jag tror förberedelserna gick bra? ;)

 

Men sen kom folk! Så mycket folk! Vin dracks, tårtor åts (så fina och många och goda tårtor! Tårtpsykosen vann!) och folk umgicks. Sen spelade vi! och precis när vi började spela började det regna. Jääää. Men vi spelade ändå, trots att min röst höll på att falla i bitar. Och vi hade en ny pianist! Benkt (Wickys sambo och svinduktig musiker) hoppade in och var Amazing! For real! Regnet fortsatte hamra ner och festen startade verkligen för mig. Jag och Benjamin drack kopiösa mängder vin (han hade som uppgift att fylla mig, tyckte han) och sjöng tillsammans. Till exempel cheap thrills (festens låt helt klart) och en singoff på Girls just wanna have fun när Benjamin försökte sjunga i falsett. Det gick bra! Jag spenderade en del tid med Agnes (gammal barndomsvän och fortfarande Systers vän) och konstaterade att hon minsann är en bra flickvän. Såklart mindes vi också gamla barnkalas och sånt. Jag klängde lagom mycket på Christopher, sjöng med till Goliat med orimligt mycket pasion och sen dansade vi. Kickstart, sandstorm, ballroom blits. Det är exakt så det ska vara! Vi transporterade oss sakta hemåt och jag lyckades att nästan inte bryta ihop trots grad av berusning. Och imorse gick Christopher upp jättetidigt och jag mådde exakt som jag förtjänade. Huvudet exploderade och tankarna var apokalyptiska. Men vet ni? Nu är det snart feeest igen! med nästan samma människor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0