Trouble passes but beauty remains

Så mycket jag vill göra just nu. Vill översätta låtar till svenska (Rihanna, Paloma Faith med mera). Skriva den stora romanen om psykisk misshandel och symbios-relationer. Fast också den stora romanen om sexuell rädsla och ångest över allt som inte pratas om. Samt min undergångsbok som jag aldrig överger för det är den bästa idén jag någonsin kommit på. Vill utforma mitt andra album...som jag redan har titel till, fast vi spelar in det första nu. Bra jobbat Emma. Vill inleda samarbeten. Göra covers utav helvete. Utöka konseptet Emma Carolina med scenshow och annat visuellt och läskigt. Spela jättemycket. Ibland kanske själv. Älskar att halvspela piano och testa om låtarna går igenom ändå. Vissa gör faktiskt det. Då måste de ju vara bra, tänker jag. Kanske, kanske, vill lära mig spela på riktigt? Jag ska ju tydligen lära mig att spela gitarr, så. Det kanske jag också vill? Det är ytterst oklart. Vill stå i stormar och låta håret flyga. Gå i skogen oftare. Ta mig själv på allvar. Skola om mig och bli brittisk popflicka för åh så inspirerande de är. Vill bli musikkritiker på youtube och bli internetvän med de söta grabbar som just nu håller på med det (har crushes på samtliga, även de som är jätteunga). Vill vara författare på riktigt och åka på skrivresor a la johanna Lindbäck och lisa Bjärbo. Kyssa min favorit tills det gör ont och berätta för honom om och om igen hur orimligt tacksam jag är. Och inte på det deppiga sättet. Jag är tacksam för att hur än allt blir så är det jävligt bra att få vara med någon som tar mig på allvar så att jag kan göra det själv. Livet, alltså. Wow.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0