Don't tie me down cause I never stay

Igår bestämde Syster och jag oss för att äta fancy middag. Eller ok. Vi åt pubmiddag men vi är studenter ok. Eller jag är knappt ens det. Så vi satt på uteservering, drack vin, åt ganska god mat och pratade. Hon sa saker som "man lever bara en gång...tills man blir fattig och dör" och "jag hatar inflation. Fett jobbigt." Vi råkade hamna i en feministdiskussion hur det nu gick till, myntade hashtagen #detskablinåt, ville göra olika projekt, nostalgiade om gamla låtar vi sjöng förr i tden, sjöng en sång om paddor som jag tror att alla uppskattade och analyserade Systers märkliga relation till våra grundskoleklasskompisar. There's some serious psychology going on. Jag hade bara klänning och frös ihjäl men det fanns filtar jag kunde vira in mig i. Fast jag är dålig på att vira in mig i filtar. Jag är nog den enda som är dålig på det, åtminstone den enda som kan använda sina armar. Aaanyway. Bra kväll blev det och nu är det sommar på riktigt goddammit! (I Think I just jinksed it. Fuck.) Idag har inte mycket hänt än. Har slitit mitt hår över releasen. Fått ett gig. Nä, 2 gig förresten, ett med jane bond också. Wooo. Fått märkliga mail. Snart pratat om körer. Varit varm. That's about it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0